måndag 11 juni 2007

Oss bridgeänkor emellan...


Skapar nu mitt första blogginlägg. Bloggen ska fungera som terapi och lugnande avkoppling i min hektiska värld.

Vad är det just nu som är så hektiskt? Yngste sonen, sex år gammal på nationaldagen, har två jämnåriga kamrater här, huset är Zorros och Batmans tillhåll. Svärden viner genom luften och ibland går leken mot allvar. Det kommer nog att ta en stund att skriva detta...

Vaddå bridgeänka...

Den 30:e juni är det två år sedan min man dog i njurcancer och juni är en bitterljuv tid. Medan allt går mot sommar skymmer det litet i mitt liv. Två år är en låång tid - två år är samtidigt ingenting i de här sammanhangen. Normalt kallas de kvinnor som sitter hemma medan deras män spelar bridge för bridgeänkor, jag är däremot en äkta sådan. Min man och jag var också bridgepartners -vi träffades över de gröna borden. När jag nu spelar har jag en ny partner för kortspel, men jag är fortfarande ensam i mitt vardagsliv med pojkarna. Ännu vill jag heller inte ha det på något annat sätt!

Bloggen ska också få följa mig mot en rökfri tillvaro som ska starta till hösten är det tänkt. Kollegorna på skolan ska få träffa en ickerökare när skolan startar!!

Äldste sonen, 16 år, ska sluta NIAN, men jag är helt obesvärad och lugn inför detta - NOT! Vi får hoppas att han lyssnat litet på mammas kloka ord kring alkoholen....

Kollegan Loppanlej ska ha cred för att jag vågar starta bloggen, jag har följt hennes i ett par månader nu, ska försöka att skriva om de roliga saker som händer på det sätt som hon gör!

CU

1 kommentar:

  1. Välkommen till bloggvärlden!! Det är inte dumt alls att skriva av sig precis allt här! Kram vännen!!

    SvaraRadera