söndag 25 november 2007

Bilar och snö

Tvåbarnsmamma är julens trafikfara, läste jag på aftonbladet.se. Tänkte att de skrev om mig och jag tyckte väl att de överdrev en aning, jag är inte farlig utan försiktig. Det visade sig att det var en 24-årig HM-modell som tidningarna skrev om och jag förstår att det inte är lätt att hålla isär oss ;-))

Nästa säsong spelar jag och mitt lag i bridgens allsvenska division II efter en makalös serie under hösten. Inser att det därför förmodligen blir aktuellt med litet träning, men annars tror jag mest på att vila sig i form. Efter gårdagens spel, som jag var chaufför till 15 mil bort, skulle lagkamraterna fira. Nu rör det sig om skogstokiga bridgenördar från obygden, så det var en del alkohol som intogs i bilen, framförd i mer eller mindre snöstorm. Stackars Spader Madame var mer än lovligt nöjd när de överförfriskade ”herrarna” klev ur bilen nära midnatt. Tre (3) kiss- och rökpauser under hemresan där cigaretterna dessutom skulle rullas i bilen (snöstorm ju) bredvid mig!

Men Spader Madame har fortfarande inte rökt, inte ens en segercigarr. Jag var totalt knäckt av röksug stundtals under dagen, så att drömmarna inatt inte handlade om segern utan om cigaretter är väl inte att förvånas över. Vaddå drömmar om sex?

Nu ligger det en decimeter snö här hos oss skogsbor. Nu gäller det att hålla humöret uppe och inte misströsta. Bilen har de bästa vinterdäcken, eller? En av bridgenördarna frågade efter vilket märke däcken har!?! Är du inte klok, svarade jag, de enda märken jag känner till är väl märken på skor!

3 kommentarer:

  1. Hej jag håller med om märket på däcken. När någon frågar vad jag har för bil säger jag:-En röd!! Då brukar folk skratta... Tur du har börjat med hopprep så du är i form till nästa säsongs bridge-spel!!! Hejja på! //Hurtis

    SvaraRadera
  2. Jajamen, har en blå själv...med tolv högtalare och snö på taket! Inget hopprep idag, men jag städar och tvättar som en galning, kanske hoppar jag litet också...Kram

    SvaraRadera
  3. Du är duktig som inte röker! Tycker att du kan köpa dig något fint som du vill ha för att fira att det går så himla bra. :-)

    SvaraRadera