måndag 1 oktober 2007

Morsan - mattelärare

Najs eller bajs?

Äldste sonen verkar aningen ambivalent i frågan, men för de första gångerna i hans sextonåriga liv har jag, Spader Madame, fått bistå honom i matematikens underbara värld. Prov i morgon, men under eftermiddagen i dag har han och jag pluggat tillsammans. Jag tycker att det är kul, men om han gnäller kan jag be honom dra åt h-lv-e, det får man aldrig göra på jobbet. Man får m a o vara försiktig så att inte den lilla undanskuffade sadisten dyker upp på hemmaplan i stället, Caligula -släng dig i väggen.

Hela helgen har det varit ett bedrövligt dåligt väder - helt perfekt för mig som vill vara inomhus. Jag tittar på VM-bridge från Shanghai, tyvärr går det inte så bra för Sverige ännu. Många matcher kvar att spela, men litet jobbigt att sändningarna börjar klockan 05.00. Det är inte något som passar den här familjen!

2 kommentarer:

  1. meh, jag visste inte ens att de visade bridge-matcher på tv:n! på vilken kanal gör de det?

    fann din blogg via cax och tycker den är himla kul å läsa ;)

    ha're så gött!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du hittade hit och att du gillar det jag skriver. Tycker själv att det varit för deppigt på sistone, dags att lägga i en högre växel nu.

    Bridge på TV, I wish ;-))Var väl någon TV-kurs på sent 80-tal, annars är det ingen riktig TV-sport, som t ex golf d v s riktigt kul att se på fast man själv inte kan träffa en boll.

    Nej bridge kollar man via datorn. Jag skrev ett inlägg om detta i somras när öppna EM gick i Turkiet. Jag länkar dig dit och är du mer intresserad hjälper jag dig gärna vidare.

    http://spadermadame.blogspot.com/2007/06/hur-gr-det-till.html

    Ha det gött du med, jag ska titta in till dig litet nogrannare när VM har spelats färdigt! Vi ses!

    SvaraRadera