måndag 28 januari 2008

After Work

På min skola ska alla i personalen, som vill, gå ut på After Work i morgon kväll. Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av grannbyns pizzeria på kvällstid.... Bra i alla fall att jag ska gå på fest, mindre bra att jag har 4,5 mil hem, varför egen bil är av nöden. Är så himla nyfiken på vilka av kollegorna som kommer att gå på sådant, en måndag.

I fredags var jag och Meja på annonserat After Work, ordnat av min bys nya fräscha hotell. Nu hade varken Meja eller jag jobbat, men var helt utmattade av seriös möbelrea-shopping. Arbetsamt nog, alltså. Bara en kilometer hem, samt chaufför, och vad drack Spader Madame då? En cider? En Strawberry daiquiri? Nääää, en Cocoa Cola och Kaffe Latte, såklart!

Landslagsspelaren ringde ikväll. Han undrade om det var något fel på min Funbeat-inloggning. Haha... Lyckades i varje fall berätta om min nya stegräknare som ska följa mig hela dagen imorgon. När landslagsspelaren frågar hur jag mår, har ju varit litet sjuk, svarar jag glatt -"Det är roligt, mycket att göra, litet virrigt, men jag har väldigt mycket fina kläder, och det är ju bra..." Vilket jäkla svar, va? Landslagsspelaren struntar nog i min garderob, men svarar att det inte är helt oväntat att tjejer gillar kläder. Bra, nu fick jag tillbaka min normalstämpel, den kan jag behöva!! För övrigt har landslagsspelaren vunnit i helgen igen. GRATTIS!

Jag berättar att jag och kidsen ska till huvudstaden vecka 9, SPORTLOV!! -Kan vi inte gå ut, dit jag gillar att gå? -Stureplan? Kan vi väl, svarar världens bästa landslagsspelare...

Avslutar inlägget med att glänta på en hemlighet som jag inte kan hålla tyst om! Spader Madame tillbringade eftermiddagen som bokföringskonsult. Konsultationen ska återgäldas i form av sällskap när Madame ska shoppa något som hon inte kan shoppa på egen hand. Handlar om något, för Spader Madame, helt otippat, eller kanske mer verklighetsfrämmande, kanske jag inte ens ska fundera på det, har hon blivit tokig, slagit sig i huvudet, närmare lobotomerat sig...

Fortsättning följer, Madame är en sucker for cliffhangers...

2 kommentarer: