onsdag 9 januari 2008

Nätverk

Kan vara personliga. På orten där jag bor är det viktigt att känna de "rätta" människorna. Det gör jag numera...oftast...eller så känner jag någon, som känner de "rätta" osv.

Det var därför min son kom hem från skolan och sa att jag ska söka ett jobb som inte finns, men kanske kommer att finnas, för det säger X. Y vill också att jag ska söka jobbet, som inte finns, säger sonen. -"Förresten säger de att du har så långt till jobbet nu..." Hallå, sa de något om att jag är sjukskriven 50% också?

Ett nätverk mellan datorerna finns också i mitt stora hus. Det är trådlöst, ljudlöst och suveränt. Eller...det var suveränt. Nu krånglar det i vår internetuppkoppling och vi har provat att byta router. Fungerar icke. -"Måste vara Vistas fel", säger den äldste sonen. Hallå igen, stör mitt Vista, på min dator, ut hans Internet också, just idag, när nya datorn, med Vista och Internet, har fungerat i flera månader??? Nej, jag säger som jag brukar till äldste sonen när datorerna krånglar. Vad i h-vete har du gjort? Spader Madame är nämligen också trådlös och suverän, men inte ljudlös!

Trådlös, tänker den vakne läsaren, en naken Spader Madame skriver numera en sexblogg? Nä, tänker väl mest att det är slut på undertråden, såväl som att det verkligen inte sitter någon och rycker i mina trådar. Spader Madame är ingen marionett, rätt och slätt...

2 kommentarer:

  1. Igår tränades det och nu siktas det på ett halvt kilo i veckan. Långsamt men stadigt ska det ner!

    SvaraRadera
  2. Alltså, är ett halvt kilo i veckan litet eller mycket? Det låter litet (=långsamt) på dig men jag tycker det verkar mycket??? Ja, jag vet att jag inte har någon koll...alls. Är det beach-08 som är målet?? Kram från Köttbulle Madame.

    SvaraRadera