tisdag 18 mars 2008

Hej mitt vinterland...

Femton minusgrader slängde Kung Bore in. Han är ganska långt ifrån något ess i min kortlek! Då är det tur att man har sitt heta badrum...som man vet kommer att finnas där även när man kommer tillbaka från jobbet, katastrofer av jordbävningskaraktär borträknade.

Spader Madame ska susa, nej mer smyga iväg till jobbet. Under hälsodag nummer två ska det serveras fruktsallad och denna madame har kommenderats till kökstjänst. Det var tydligen inte att tänka på att hon skulle vara med och instruera på något pass i boxersize eller yoga.

Som tur var vågade inte någon föreslå sumobrottningen heller... Man bör vara rädd om sin hälsa under de här dagarna!

4 kommentarer:

  1. När ska vi komma på torsdag?

    Vill inte krångla men äter inte kött ... inte rött kött men kyckling och fisk :-)

    SvaraRadera
  2. Kom under eftermiddagen ni, bestäm med Loppis! Jag tror hon vill bada litet...

    Vad gäller mat har jag föreslagit blandad thaimat (kyckling och skaldjur?), vad tycker du?

    SvaraRadera
  3. Nej men är det inte konstigt att man aaaaldrig får såna uppgifter. Jag tror ALDRIG jag lärt ut NÅÅGOT överhuuuuvudtaget som har med motion att göra. Under hälsoveckan på lärarutbildningen fick jag i uppgift att leta upp så många jäkla kemirockar som möjligt. Därefter hade jag tydligen gjort det jag ansågs vara bra på.....VA?!?! Inte konstigt man blir bitter....

    Men hörredu vilka ansträngningar du lägger på dej, läste inlägget lite länge ner. Det var värst! Inte illa inte illa!

    SvaraRadera
  4. Man tycker ju att de borde kunna använda en som exempel eller till och med förebild i varje fall, eller hur Hilda?

    -"Se, på Spader Madame, hon springer och är med fast hon har en halv centimeter långa naglar och stora fettvalkar..."

    -"...men jag är inte bitter"

    SvaraRadera