torsdag 20 mars 2008

Jag vill ju bara vara lycklig

Var tydligen något som jag tidigt talade om för min kurator. Att sätta mer konkreta mål än så var svårt, om inte omöjligt. Om man inte har några mål kan man aldrig nå dem och därmed inte heller bli nöjd/lycklig...

Idag sa min kurator, Britt-Marie, att jag nog börjar bli lycklig. Hon sa också att det är jag själv som gör mig lycklig. Mina livsval och mina förväntningar är den stora skillnaden.

Att vara lycklig betyder inte att man inte är ledsen ibland. Inte att det är smärtfritt heller!Träningsvärk efter gårdagens boxersize med kollegorna? Svar JA!

Miss UD och Loppanlej väntas till Huset vid Älven vilken minut om helst. Lilla byn ska se upp, för här kommer vi!

4 kommentarer:

  1. Ja lyckan är nog nåt helt annat än att skratta och se glad ut. Lycka kanske är att bejaka sina känslor, alla känslor och låta dem få finnas. Kram och GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  2. Lycka är krångligt och oftast vet man inte att man är lycklig förrän man inte är det igen(krångligt) man får ta och stanna upp lite mer och känna efter!!

    Härligt att du är mer lycklig!!

    SvaraRadera
  3. Tack för igår! Idag ska det shoppas Wardrobe minsan...

    SvaraRadera
  4. Hilda: Kram på dig också och GLAD PÅSk!! Vi fortsätter väl helt enkelt att känna!

    Mickan: Ja, är det inte typiskt. Tror nog att jag kommer att veta när jag är lycklig i mitt liv fortsättningsvis...Hoppas att du också får känna dig lycklig...

    Miss UD: ÅÅÅHHH vad det var trevligt att träffas. Tack själv!! Hoppas att du fick fatt i fina grejer hos Wardrobe!

    SvaraRadera