måndag 24 mars 2008

Pilutta

Det finns gånger när man inte är allt för glad över att vara gymnsielärare på en ort "in the middle of nowhere"! Till exempel när lönen kommer eller när kidsen inte kommer. Om man blir glad när de inte dyker upp är det dags att sluta...

När jag sitter och väntar på att Wallander ska börja och inser att jag har en kanonvecka framför mig, även kallad påsklov, är jag beredd att stanna kvar i mitt yrke för evigt!

Vad händer?

  • Tisdag: Sollentuna centrum och dietist-träff på eftermiddagen. En liten opera, Näktergalen, med Stjärnsopranen i huvudrollen på kvällen.
  • Onsdag: Shopping med + inne i den stora staden, eftersom äldste sonen ska ta bussen hem till byn.
  • Torsdag: Date med ovan nämnda sopran.
  • Fredag: Träff med tjejligan jag gick i skolan med. Några har jag inte träffat på 15-20 år!
  • Lördag-Söndag: DM-final i Bridge i Ludvika.

5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig påsklovsvecka för "fröken". Min vecka innehåller sånt där tråkigt som tvättstuga och tandläkarbesök. Men jag har ju inte heller nåt påsklov så vad kan man vänta sig....:-)

    SvaraRadera
  2. Påsklov....

    Way back in time så att säga....

    SvaraRadera
  3. Cicki: Nä, då får det ju bli litet mer av same same, but different...

    Miss UD: Ja, jag känner mig som ung på nytt, eftersom veckan innehåller så mycket bus! Men du har ju också varit litet "tonåring" hos föräldrarna ;-))

    SvaraRadera
  4. Oj oj oj...Späckat schema det må jahg säga. Tur att du har lite påsklov. Ja frågan är: Arbetar man som lärare livet ut? Jag får ett stort NEJ slängt i käften när jag frågar P (brukar fråga när han är less på riktigt ;))....jag som tänkte att det skulle va lite enklare att undervisa äldre....nehej nej.....

    SvaraRadera
  5. Jo, Hilda! Jag tror jag tänker vara lärare livet ut...Det bor en liten pekande och viftande "fröken" i mig. Men, jag ska vara smalare då!! Påsklov är härligt, men jag blir så trött...

    SvaraRadera