måndag 17 mars 2008

Sweat cleanses from the inside...

Dagens föreläsare hade en del att säga! Kan bero på att han kunde en del. Fast jag faktiskt håller på att förändra saker i mitt liv så kom jag på att jag kan göra mer, här och nu -och inte imorgon. Några saker störde mig mer än andra, t ex att det skulle vara extra bra att gå-lunka-löpa i ....skogen. Det är någon dj-la muskel som sitter på framsidan av höften på nåt vänster som måste tränas genom att benen lyfts sådär litet oregelbundet...

Det var då som jag var färdig att bryta ihop. Men eftersom jag nu vill stoppa hur magen växer i färdriktningen så har professor Madame aka Balthazar kommit med idéer. Bäst, eller kanske sämst, är att de stora förändringarna ska göras på jobbet så att de kan kommenteras av kollegorna och kidsen.

Nu gör jag det igen -kastar mig ut i det okända och sätter en enorm press på mig själv, men WTF -so be it!

  • Slut på Coca Cola till lunchen - jag tror jag skjuter mig!
  • Endast en sockerbit i kaffet = minskning med 50% (man är väl mattelärare).
  • Träning med kollegerna på onsdagar, den här raden bar emot att skriva så in i ...
  • En påse med hasselnötter och sötmandel mot röksuget som kommer att uppstå när jag lider...
Ikväll har Madame cyklat 30 minuter (7,5 km) så att svetten lackade... Dessutom har jag lyckats beställa en TRIM-karta genom Meja. Avslutningsvis har Madame lyft och vridit sina ben -för hållningens skull. Det trodde vissa av läsarna aldrig!

2 kommentarer:

  1. Onsdagsträningen är toppen men vi får väl se om jag fixar den efter lovet. Tvivlar på det tyvärr.. Du kommer att bli så galet snygg i dina kläder och visst var han fin att vila ögonen på den käre föreläsaren. Puderpuff påminde mig om att andas... ;)

    SvaraRadera
  2. Jodå, han var säkert snygg, men jag har så svårt att se sådant. Tyckte att han verkade smart, det tycker jag är riktigt attraktivt. Tyvärr för ung och upptagen, både med flickvän och träning...

    SvaraRadera