torsdag 24 april 2008

1:a maj

Fick lilla ortens annonsblad igår kväll. Äldste sonens band har tydligen spelning på torsdag också!

På Folkets Park klockan 10.30

Arrangör: Socialdemokraterna och LO. Årets tema: Frihet kräver rättvisa!

Följande konversation utspelar sig mellan äldste sonen och hans mamma idag:

-Skulle ni verkligen spela på 1:a maj?

-Ja, jag fick veta det idag. Jag frågade F eftersom du hade läst det i bladet...

-Farfar kommer vrida sig i sin grav.

-Var han höger eller?

-Skojar du? Pappa också. Jag brukade hota dem med att jag skulle ta vagnen och dig i demonstrationståget den här dagen... Farfar undrade om pappa inte hade något att säga till om. Näe, sade jag då...men du har faktiskt aldrig demonstrerat- inte jag heller-men det visste ju inte farfar!

-He he...

Mamma, Junior och jag ska naturligtvis dit, men det är väl tveksamt om någon annan från släkten tänker komma ;-))

2 kommentarer:

  1. Spela roll vem som arrangerar! JAG skulle tusan gå dit om jag varit i närheten. (Politik har jag inte så mycket till övers för, men musik det är viktiga grejer!)Hoppas att det går bra på spelningen. Heja heja.

    SvaraRadera
  2. Det går säkert jättebra, men politik kan vara nog så viktigt för de inblandade. Det blir fler tillfällen, får man hoppas! Jag har vidarebefordrat ditt hejande!

    SvaraRadera