fredag 18 april 2008

DM Par

Vaddå? Spelar man inte alltid bridge i par? Jo, det kan man väl säga. Partnern och jag drar väl inte alltid åt samma håll, men visst, det ingår i spelets idé.

Då kan man fråga sig varför jag ska spela en "par-tävling" imorgon... Det är därför att mitt lag har åkt ut i SM-lag-semin... ;-))

Förberedelserna för morgondagen pågår. Madame borde öva på systemet och gå till sängs tidigt. Men så kommer naturligtvis inte att ske. Viktigare saker än dessa ingår i förberedelserna. Ansiktsmask, manikyr och omsogsfullt klädval står på programmet...

De av er som söker orsaken i att det finns elitbridgespelare på plats tror fel. Spader Madame vill helt enkelt bara vinna...och så finns det inga sådana där...i varje fall inte av rätt kön eller i rätt ålder...jag har kollat...

Om det ändå, mot förmodan, skulle dyka upp någon som kommer i närheten av idealmannen, kan jag alltid spöa honom i bridge först och spamma ikull honom senare, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar