onsdag 23 april 2008

En drickaback

Jag har en nästan urdrucken back kvar hemma sedan i julas. Det är nämligen bara då jag köper backar, det hör ihop med att julmust bäst intages ur en glasflaska...

Nu kommer mamma till helgen, varvid jag instruerade den äldste sonen att -slå bort de där julölen (5 st) innan mormor kommer för då måste vi spara dem. Varpå sonen utbrister-"Vi kan inte hälla bort dem, de har ju inte gått ut på datumet ännu!" Vilken förrädare va? Tvingas kapitulera och mumla något om sjömansbiff. Det är faktiskt den enda gången som öl smakar gott.

Idag skulle Junior och jag äta någon sådan där äcklig låda som finns i frysen till lunch...världens bästa bantningskur om du frågar mig. Junior högg till på en "Wärdshusköttbullar med potatismos" samt en julöl. De stod ju framme... -"Det är tre (3) år sedan jag drack öl", ja han har tydligen fått smaka med sin pappa. Vad sjutton, hans mamma samtyckte och nu är den ölen i varje fall borthälld, Junior tror att jag tror att han tyckte det var gott och sist men inte minst...

-"så fick jag ju en kapsyl också!" Juniors oförställda glädje går inte att ta miste på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar