torsdag 10 april 2008

Nörd

Spader Madame har några favoriter i sitt liv (förutom Fantomen) som inte är vad andra normalt älskar...

Spader Madame gillar att räkna...gärna reaprocenter, men lika gärna skatteprocenter, ökningar och minskningar på lån, hur mycket (litet) tid man sparar på att köra fortare, eller hur mycket en familj kan tjäna på att byta leverantörer av diverse livsnödvändigheter.

Tror läsaren att Madame gillar Excel? Skulle tro det!

Så när snön faller och man inte vill lämna Huset vid Älven kan man alltid trösta sig med deklarationen. Min efterlängtade blankett kom inte förrän igår, men jag har naturligtvis varit inne och tjuvkikat på nätet, flera gånger.

Ska jag få restskatt? Självklart, mina reseavdrag blir ytterst små eftersom jag inte har jobbat speciellt mycket under 2007 och FK är inte kända för att dra för mycket preliminärskatt. Den här gången ska jag dessutom för första gången deklarera Försäljning av privatbostad/småhus (K5)...wow.

2 kommentarer:

  1. Då har du att göra ialla fall...själv är jag inget fan av att räkna:)

    SvaraRadera
  2. Nej, det verkar inte som om vi är så många som ropar glatt när deklarationen kommer...

    SvaraRadera