torsdag 10 april 2008

Pass

Är ett ord som jag inte tycker om att använda alltför ofta. (OBS!! Bridgehumor på låg nivå - kan totalt bortses från). Nu kom jag under eftermiddagen på att Juniors snart går ut. Mycket riktigt - giltigt till och med 7:e augusti. Nu infinner sig frågan om giltighetstiden är för kort om vi ska till Frankrike i slutet av maj. Efter en timmes sökande kan jag konstatera att den förmodligen inte är det.

Men ...kommer på att jag ska till den större grannbyn och lasarettet imorgon. Det är där man ansöker om pass och Junior ska ju ändå följa med... Eureka!

Nu kommer jag på hur han ser ut -inte en tand kvar framme i käften och halva kommunens lager av plåster under hakan. Inte är det vackert inte. Polisfotografen kommer väl att tro att han fotograferar för en utredning om misshandel... Och jag som bara har sjungit litet grand...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar