fredag 4 april 2008

Unga djur

-Jag ska få ung-tjur i morgon, kan du komma och hjälpa mig?

Brasse, mannen i andra änden av samtalet, skrattar och korrigerar-"ung-djur" heter det. -Nä, han sa ung-tjur. Bättre än ung-djävlar, skrattar jag.

Förresten kan väl jag få en ung tjur om jag vill? När jag var liten var jag med i Unga Örnar... Spader Madame fnittrar hela tiden, utan att hon har druckit en enda liten cider.

Kanske passar det bättre om jag flyttar till Göteborg. Där uppskattar man riktig humor...

4 kommentarer:

  1. En ung tjur är säkert inte dumt för en Madame.....:-) Jag bor inte i Göteborg men jag tror jag har humor ändå. Humör har jag i alla fall, det vet jag säkert.

    SvaraRadera
  2. Eller varför inte till solstaden, HÄR förstår man sig på Spaders humor (och humör), inte minst njuter man av den ;)

    SvaraRadera
  3. Flytta hit och vi ska ordvitsa dagarna i ända!

    SvaraRadera
  4. Cicki: Vet inte om jag klarar av unga tjurar i verkligheten...Bra att du har humor, livet blir lättare då!

    Hilda: Funderar på om man skulle ragga upp någon mixedpartner för guldmixed i solstaden den här månaden, vi får se! Bra att du uppskattar Spaders eventuella humor.

    Miss UD: Ordvitsar och Götet is da shit. Jag tror jag flyttar...

    SvaraRadera