lördag 31 maj 2008

Balen

Balen ja -strålande sol och elever i sina vackraste stasser. Alldeles, alldeles underbar...

Madames tal kom sent, sent vilket innebar att nervositeten ökade under kvällen, pulsen slog som under det värsta vårruset...

Den som har träffat Madame vet att där döljer sig en kryddig, omfångsrik vokabulär som gärna luftas vitt och brett...men att hålla tal -----det här var Madames allra första!

En bunt med ungar, var man ser,
jag minns det som i går.
De var så många och blev fler
under detta första år.

Alla namn som var så lika
en desperat mentor ville skrika
Moa, Sanna, Linn och Lina
Walldén, -ja Christian, Emma och Edwina
.

Och Amr -som aldrig kunde sitta stilla,
ett under att han inte trilla,
ner från stolen, menar jag.
Men han är ju här idag.

Den första måna´n var det tyst .
Från kidsen hördes inget knyst.
Patrik- Oddbjörn –Hjälp!!
situationen var så svår…
men sen fick örat skavsår.

Ut i livet ska de gå
utom kanske några få
tänker sig tillbaks i höst
skänker ledsen mentor tröst


Alla har vi faktiskt vuxit – blivit andra
Jag tror vi kommer sakna varandra…
Kom ihåg- det gäller alla- var ni än är!
Vi på skolan, vi finns fortfarande här…


Lycka till älskade ungar!!

12 kommentarer:

  1. Bra tal. Roligt och inte för långt.
    Fattar att det var nervöst. Om man gör det ofta så blir man mindre nervös men vem vill göra det ofta :)
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Tack bb. Brukar du hålla tal? En bra lördag önskar vi dig också! Huvudstaden regerar men jag kollar på bridge från Tallin -går bra var som helst i världen! Kram!

    SvaraRadera
  3. Nej jag har klarat mig oftast utan tal :)
    Men en period blev det en del och då märkte jag att det gick mycket lättare.
    Ha så roligt med bridge. Jag ska nog ta en promenad i staden snart.

    SvaraRadera
  4. Promenad i staden verkar vara en hit, med Maran idag! Ha det!

    SvaraRadera
  5. Det var ett fint tal. Gissar att det uppskattades.

    SvaraRadera
  6. Tack Cicki, ja de uppskattade det!

    SvaraRadera
  7. Ditt tal var toppen, spader! Du är alltid tillräckligt bra!//Hurtis

    SvaraRadera
  8. Allt går väl bra när man har sådana toppenkollegor som hejar på en! Kram till världens bästa Hurtis!

    SvaraRadera
  9. JÄTTEFINT TAL!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  10. Jättebra tal. Personligt och med mycket värme. Det blev säkerligen uppskattat av barnen.

    SvaraRadera
  11. Tack snälla Choklad i kvinten! Nu hoppas jag att det inte ska behöva bli några tal på en stund...

    SvaraRadera