torsdag 29 maj 2008

Mösspåtagning

I dag ska mina kids få ta på sig sina mössor ute på skolgården...

Jag ska vara där och sjunga Nationalsången för dem. Jag har fått order om att öva på den! Vet inte riktigt hur de menar...Tonarten då? För den kan väl alla? Vi ska sjunga en (1) vers!

Jag klapprar strax ut genom dörren i mina röda högklackade skor...sommaren är här och jag ler litet grand... Jag känner mig fin!

Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna. Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.

Du tronar på minnen från fornstora dar,
då ärat Ditt namn flög över jorden.
Jag vet att Du är och Du blir vad du var.
Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden. Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden.

2 kommentarer:

  1. Låter skönt. Hoppas du får en kanon dag!

    SvaraRadera
  2. Superskönt...! Hoppas att du också har det bra!

    SvaraRadera