lördag 17 maj 2008

Natur-nolla II

Junior säger att han vill börja på Scouterna...

Paaaniiiik...

Hans mamma undrar försynt varför han vill börja på Scouterna.

Kusin Rasmus är scout, och Casper och Julia och ...

-Jag vill inte, säger Madame. Mammorna måste vara med och göra saker och - jag vill inte, jag kan inte! Inom mig tänker jag att det hade Henrik kunnat vara med på, han var nämligen också scout som knatade omkring i spenaten, drog kniv, knöt knopar och drev ledaren Leif till vansinne. Halva släkten är ju scouter - men inte Madame.

-"Det är lugnt morsan", säger äldste sonen. -"Jag kan ta med Junior på Scouterna!"

Ibland älskar jag verkligen mina barn...

Hm, hur var det nu igen, man tar en scout och gnider mot en annan scout...så får man eld?

5 kommentarer:

  1. Haha ja det är nog så man gör eld :)
    Ha en bra lördag!

    SvaraRadera
  2. Storebror får verkligen underbarhets-poäng. Vilken son han är. Jag blir grymt imponerad. Om du vågar berätta för honom att han är med i bloggen så ge han en jättekram från tant Cicki.....:-)

    SvaraRadera
  3. Beerbelly: Har för mig att det ska kunna fungera. Ha det bra du också!

    Cicki: Kramen är levererad... dessutom läser han här... en modig ung man, eller hur? För mig fungerar det som bättre cencur!

    SvaraRadera
  4. Fast man vet aldrig hur det där med barnens aktiviteter kan sluta. Sonen började på Jujutsu i januari och efter att ha beskådat ett antal träningspass så har det slutat med att jag bestämt mig för att börja träna till hösten om det funkar med makens och mitt jobb kontra hämtning av barn på fritids och dagis :)

    SvaraRadera
  5. Nja, jujutsu i all ära...men det är ju det där med naturen...isch! Jag har ju faktiskt provat på, en eller annan gång, men -nej-hela jag är emot!

    Men man har ju hört talas om stads-hajker, då kan jag kanske ställa upp!

    Hoppas att du och maken får ihop det med tider och så - bra om du kan prova!

    SvaraRadera