måndag 12 maj 2008

Speedway

Alltså, ifall det inte riktigt har framgått så gillar Spader Madame sport! Jag gillar i princip all sport om det gäller något litet större eller när jag håller på ett av lagen alternativt någon av deltagarna... När jag var barn var favoritsporten, alla kategorier, konståkning. Prinsessklänningar och vita skridskor med hög svart klack samt en guldlogga is da shit! Ishockey har dock VM för ofta och fotboll brukar kännas intressant under EM och VM.

Följaktligen har jag kollat på Speedway varannan lördag under säsong de senaste 15-20 åren. Tony, jag är inte bitter, Richardsson kommer dessutom från hemmaregionen... När jag återvände till Huset vid Älven skulle alltså TV:n visa Speedway från Polen. Andreas Jonsson, Hallstaviks stolthet, startade starkt, men gick till slut sådär... Spader var märkt av den tuffa Stockholmsveckan och lyckades somna med jämna mellanrum.

Döm om min förvåning när jag hör kommentatorerna, Johan Ejeborg och Co, börja diskutera Andreas vita skinnställ, -"det var riktigt läckert" och -"han ville väl inte ha det på sig när han misstänkte att det skulle stänkas ner",- "nej, vita skinnställ är ju inte snygga när de är nedstänkta"...

Säg att jag drömde, snälla, säg att jag var för långt in i min slumrande dvala... Bengt Grive hade kommit undan med att kalla stället för mörkvitt, men sedan får det fan i mig vara nog!

Speedway är en helt annan sorts sport!

By the way...när jag senare vaknade återstod det knappt 3 minuter av ishockeymatchen Sverige-Ryssland och ni vet säkert hur det gick när Madame började titta!

2 kommentarer:

  1. jaha, det var därför det gick som det gick..jag visste att det var något utom min kontroll ;)

    SvaraRadera
  2. Självklart, det var Spaders fel! Men Bajen vann i veckan på Råsunda?

    SvaraRadera