måndag 5 maj 2008

UF-mässa tjalalalalala

Tänk att Spader Madame får betalt för att handla...

Även om inte lärare har så hög lön (hade vi varit sjuksköterskor hade vi strejkat ikull oss för länge sedan, men så gör inte lärare... de byter yrke i stället, det är inte så många av oss som får jobb i Norge nämligen!) så går det ändå nästan ihop. Det är då jag tänker att jag drar mitt strå till stacken för Sveriges fortlevnad som nation. Win-win situation!

Under den första mässdagen har Spader Madame köpt:
  • Ett par röda kina-skor.
  • En osthyvel.
  • Två gammeldags karamellstrutar.
  • Två resekit i snygga fodral- Paris here we come!
  • Ett paket hembakat kravmärkt knäckebröd -"Obruten kedja från jord till bord".
  • En ihopvikningsbar shoppingbag i tyg -"Tänk på miljön, Spader".
  • En bok för 4-6-åringar om olika barn.
  • En bok för tonårsbrudar, skriven av tonårsbrudar.
  • Två påsar hemlagad choklad med cashewnötter. GI-snacks eller hur?

Imorgon ska jag köpa mössor -många mössor blir det.

7 kommentarer:

  1. Hehe personal shopper?
    Ha så roligt!

    SvaraRadera
  2. Men allra kärasre spader! Det finns ju inte ett enda fel på den listan. Kravmärkt, miljövänligt och dessutom är du (vi förvisso) inga strejkare, men klagar knappt på lönen ändå. Jag är imponerad! Det är inte för inte som man blivit lärare. Stor dunderkram!

    SvaraRadera
  3. Men nu blir jag putt, alltså....Köpa kasse på mässa när man kan köpa en hopvikningsbar shoppingkasse i tyg av självaste Cicki......hhhhmmmmmmm.....

    SvaraRadera
  4. Choklad med nötter! Vilken ljuvlig dröm.....

    SvaraRadera
  5. Beergelly: I´m having the time of my life!

    Hilda: Så bra att du blir imponerad! En dunderkram också till dig!

    Cicki: Detta kräver tydligen ett helt eget inlägg. Komma dragande med importerat skit när jag blev så förälskad i din röda kasse. Hål i huvudet bara... Kram goding!

    Miss UD: En dröm som jag har lagt undan för en regnig dag? Nej de har jag givit/lovat bort! Hur tänker jag egentligen? Kram!

    SvaraRadera
  6. Du är förlåten....;-)

    SvaraRadera