tisdag 27 maj 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av underbara Cicki, sykonstnären som har skickat mig dessa blå burkar. Det är faktiskt min första utmaning så jag tar den på största allvar.

3 namn jag går under:
  • Spader
  • Pucka
  • Morsan



















3 saker som jag har på mig:
  • Tunikaklänning i grått, svart och vitt
  • Svarta skor
  • Mina vigselringar i en guldkedja om halsen tillsammans med Henriks diamant.
3 saker som skrämmer mig:
  • Jag är väl som de allra flesta rädd för att något ska hända mina närmaste, men trots att jag vet hur snabbt livet kan förändras försöker jag att glädjas i nuet...med bilbälte, cykelhjälm och flytväst.
  • Spindlar
  • Bilåkning/körning
3 sanningar om mig:
  • Jag älskar fortfarande min man.
  • Egentligen vill jag röka.
  • Ibland får jag för mig att jag är en stor bluff, som inte kan någonting och snart kommer de på mig! Det var då som Henrik fick tala om för mig att jag var bäst och jag trodde på honom -varje gång!
3 saker jag verkligen vill ha:
  • Lycka
  • Poolen färdigfixad så Junior kan bada i sommar.
  • Kärlek

Jag utmanar Loppanlej, Miss UD och Henrietta

6 kommentarer:

  1. Jag hoppas du blev nöjd med grejerna....:-)

    SvaraRadera
  2. Mycket, mycket nöjd...städar just nu högt och lågt!!!

    SvaraRadera
  3. Hej Spader Madam

    Jag skrattade när jag läste dina 3 sanningar, det där om rökning, jag känner igen det, det tar faktiskt några år när man fortfarande känner sig som rökare och som du sa egentligen vill röka, men jag kan trösta dig med att även det går över, idag kan jag inte se mig själv med en cigarett i handen, och tankarna att "en dag när jag blir tillräckligt gammal ska jag röka igen" finns inte längre. Kram Inger

    SvaraRadera
  4. Varför städar du mitt i natten och nyss hemkommen? Det låter helt onödigt i mina öron.....:-) Men då kom jag att tänka på att en son varit ensam hemma i många dagar. Då kanske det krävs en städning. I alla fall hade det gjort det om min son varit ensam hemma en längre tid.....:-)

    SvaraRadera
  5. Tackar för utmaningen.. den tål att tänkas på..

    SvaraRadera
  6. Inger: Tack för dina trösteord -så länge det finns liv så finns det hopp! Du är min sluta-röka idol... dessutom så är du inte fördömande mot någon annan rökare -så tänker jag också bli -basta! Kram!!

    Cicki: Jag hade beställt städning av vissa delar av huset under min bortvaro. Jag kan alltså inte med gott samvete säga att jag lämnade huset i städat skick -oh no! Äldste sonen gav mig städningen i morsdags/födelsedagspresent. Man kan väl säga att tanken (som ju räknas) också var fin. Han städade alltså om...och sedan städade VI om, på kommando! Men han är allt duktig min äldste...

    Loppis: Vassego! Jag gillar min loppiga kompis...

    SvaraRadera