torsdag 26 juni 2008

Ett gott hjärta

Det sägs Spader ha!

Jo visst, det har hänt att jag är snäll, speciellt mot vänner och sådana som jag känner!

Men att Spader skulle vara något slags osjälvisk varelse dementeras härmed bestämt. Jag har till exempel ganska nyss lyckats såra någon som står mig mycket nära i ett helt självupptaget beteende. Dessutom var jag för några dagar sedan på besök i ett hem där värdinnan inte står högt i Madames kurs och där jag slickade mig förnöjt om läpparna, likt Maja Gräddnos vid tanken på sill, när jag såg att saker och ting inte löpte helt smärtfritt.

På svenska; Spader Madame kände stor skadeglädje, den tydligen enda sanna glädjen.

Men när mina vänner, bloggare eller IRL, har det svårt då ska ni veta att Madame kommer att rycka ut. Brandmän, riddare och hemliga agenter kan kasta sig i väggen...

Den här sången är till alla mina vänner och läsare, men en extra tanke går till dig A...

3 kommentarer:

  1. Tack kära Madame för den musiken. En älskad låt som finns inom en men som man tyvärr inte hör alltför ofta. Jag fick rysningar på armarna. Och att Madame har ett stort hjärta är ju ingen hemlighet. Kram på sig....:-)

    SvaraRadera
  2. Jag har utmanat dig....:-)

    SvaraRadera
  3. Cicki: Det är bra med litet ståpäls mellan varven... Jag antar din utmaning... Kram!!

    SvaraRadera