söndag 1 juni 2008

Game is on

Skolans föräldraterror har startat. En grupp med här icke namngivna föräldrar har genom att starta "operation tårtbakande" bundit fotboja på sig själva och alla andra under en överskådlig framtid på 9 år! Yippie! -"Några kan ha hand om andra aktiviteter såsom Jul/Lucia...o s v"

Hallå, höll på att missa telefonkedjan om att skänka 30 kronor till blommor åt "lärarna"... Jag vill inte ge dem några blommor, de suger ju! De har dessutom lön! En är så gammal så hon har säkert mer lön än jag -får för lååång (alltför lång om du frågar mig) och trogen tjänst! Nu får Junior i alla fall en annan lärare till hösten och Spader pustar ut.

Men vad är väl 30 kronor för sinnesfriden... Ja, jag brukade köpa blommor till förskolepersonalen -de sög inte!

Svärmor älskar ju att baka tårtor...men vad är det för fel med att köpa ett paket glasspinnar till ungarna på skolavslutningen? Alltför enkelt och överkomligt för trötta mammor och pappor? Jag stoppade i alla fall lappen med starten på tävlingen där den hörde hemma... i grillen!

Oj då! Det här var ett klassikt elakt inlägg -men ingen av de berörda läser här (väl?)...

2 kommentarer:

  1. Oj oj, detta tävlande om vem som är bästa klassmamman. Det räcker ju att se Bree på Desperat housewives. Fast hon är rätt skön ändå....:-)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har missat Bree, men efter vad jag förstår kan hon verka skrämmande...litet som en del mammor man träffar på!

    SvaraRadera