tisdag 3 juni 2008

Öken?

Det handlar om kameler -nej, jag menar mygg.

Silade eller inte. Den här värmen leder till myggexplosion i mina trakter vilket i huvudsak drabbar Junior.

Myggen gillar väl Madame, men de formligen älskar Juniors blod. Han har däremot väldigt svårt med toleransen för myggiftet.

Receptet för att lindra Juniors lidande är Xylocain och efter att ha dragit fram varenda salva ur medicinskåpet hittade vi den slut i går kväll. Salubrin-släng dig i väggen!















Tillbaka till öknen. Det är värmen som är ökenlik - i dess positiva bemärkelse. Dessutom skulle Junior säkert föredra kameler framför myggen...

7 kommentarer:

  1. Brr salubrin. Tror det gick en flaska om dagen när jag var liten =)
    Mygg är klart jobbiga med. Hoppas ni har det bra ändå i värmen!

    SvaraRadera
  2. Jag var förvånad i söndags när vi var på lotten att det var inte en endaste mygg där. Ändå rinner det en bäck i kanten på lotten och det är mycket träd där. Det kanske blir nu när de börjar kläckas. Men jag saknar dem inte. Det är tur att det finns hjälpmedel att ta till.

    SvaraRadera
  3. Myggen jobbar hårt där vid älven, men snart har de det nog för varmt...Hoppas på det alla fall. Ha det bra

    Cicki: Jag skulle också gärna ha det sådär myggfritt...avundsjuk.

    SvaraRadera
  4. jag är också helt myggbiten, formligen förstörd :( myggen hittar även till barcelona. ska nog själv ta mig till apoteket och kolla vilket mirakelmedel de kan tänkas vilja sälja till mig.

    SvaraRadera
  5. Tips från Meja var också hydrocortizonsalva, 1%. Lägges på litet innan. Hoppas att det blir bättre La Linda.

    Barcelona, vad avundsjuk jag blir på allt, utom myggen då!

    SvaraRadera
  6. Stackars junior. Det är underbart att vara älskad av allt utom just mygg (och fästingar). Jag lider med honom.

    SvaraRadera
  7. Choklad: Då är vi två som lider med honom... Fästingar har vi inte här i norr, tack och lov inte heller tvestjärtar!

    SvaraRadera