fredag 22 augusti 2008

Hösten kommer...

När jag var en liten flicka så lekte klasskamraterna och jag samma lek i flera månader: Mumien kommer... Så härligt att få skrika rätt ut och springa och gömma sig, gärna i frökens materialskåp (hur kom vi in där?). Jag är säker på att fröken inte tyckte att leken var lika rolig.

Spaders normala reaktion över att hösten kommer är av liknande slag, minus den där skräckblandade förtjusningen. Men i år ska det bli den bästa hösten ever... det innebär massor med bad och tända ljus, äppelpaj med glass, filmer i soffan under en skön fleecefilt, snabba resor till huvudstaden, eller för all del någon annanstans för bridgespel, fredagsafterworkar med Meja (kom hem från Paris någon gång!) och kaffe latte med vaniljsmak...

Om det nu finns någon därute som är beredd att krydda denna tillvaro med litet kyssar och smek är det bara att höra av sig genom att blåsa litet luft i Spaders öra. Om du lyckas komma tillräckligt nära utan att Spader springer och gömmer sig i något skåp vill säga...

3 kommentarer:

  1. Ja det gäller att rusta sig inför mörkret. Bad med tända ljus, äppelpaj med glass och latte med vaniljsmak låter lovely! Film i soffan är inte dumt det heller. Jag tror jag signar in på det mesta på din lista :)
    I skåp får man inte så värst mycket pussar så håll dig väl synlig ;)

    SvaraRadera
  2. Nu e jag hemma igen!! Så nu ska 1 årsdagen (och en vecka)av rökstopp firas och sedan börjar träningen igen:) Nisse behöver träffa Fantomen så det får väl bli hotellet ikväll eller??? Vad är väl Paris mot spakvällar och the latte vid älvhuset:)

    SvaraRadera
  3. Choklad: Du är så välkommen hit! Kom på att en tänd brasa heller inte är fel! Jag tänker bara inte pussa grodor, tror jag!

    Anonym: Välkommen hem Meja! Ringer dig så att vi kan ta med Carina på AW!

    SvaraRadera