lördag 23 augusti 2008

Veckans frågor

Kära bloggens läsare.

Jag har en mycket kär vän, som vill vara anonym, vi kan kalla henne för … hm ”Fröken Ruter”. Eftersom hon börjar bli till åren kommen, runt 30 ++, är singel, mamma till två pojkar, eh , jag menar barn, samt bosatt utanför städernas liv och kiv, behöver hon er hjälp på kärleksfronten.

Det hon egentligen vill ha ut av livet är litet hetta i sovrummet. Enligt de tips hon har fått ska hon vända sig till Internet. Hon ber nu er om hjälp för att få svar på följande svåra men viktiga frågor:
  1. Hur ska Inter-nätet kopplas till sängen för att värmen bäst ska nå ut till de berörda delarna?
  2. Räcker det med en personlig montör eller behövs det en brandvägg till skydd mot överhettning?
  3. Kan Inter-nätet överbelasta el-nätet och hur uppnår man i så fall det tillståndet?
  4. Vem ringer man till vid kortslutning?

5 kommentarer:

  1. du är ju bara så galet, underbart, rolig. Du kan få låna Bob om du vill... HA haha...!! han ÄR inte frisk på en fläck kan jag meddela!

    SvaraRadera
  2. Sååå, det är alltså Bob man ska ringa om det blir kortslutning...

    Vi får väl se om vi kan samla in litet fler visitkort ikväll... Jag är förresten alltid glad om jag kan roa någon ibland:-))

    SvaraRadera
  3. Jag tror minsan att det är trial and error som gäller. Bara att pröva dig fram...

    Två hål i väggen....

    SvaraRadera
  4. Min rekomendatin till Fröken Ruter skulle nog vara att först kolla upp modell. Sen under en längre tid läsa instruktionsboken väldigt noga. Sen är det bara att köra i gång.För att absolut undvika kortslutning och eventuella problem måste ångerrätten och avtalen nogrant kollas upp före inkoppling ;-) Förstår att Spader har en vän som Ruter, ni verkar ha mycket gemensamt.

    SvaraRadera
  5. Miss UD: Pröva och öva...

    Smina: Åååh, finns det instruktionsbok, ja men då så! Klart att frk Ruter liger mig varmt om hjärtat;-))

    SvaraRadera