fredag 19 september 2008

En kort, en lång...

Svårt att bestämma mig för om tiden går fort eller sakta... Samtidigt som tiden rinner mellan mina fingrar när det gäller saker som ska göras, går tiden oändligt sakta eftersom jag längtar efter saker i framtiden... Det är nog Twilight Zone i alla fall!

Junior lade in sitt veto om skolgång idag och Spader som kände sig oövervinnerlig i sina röda skor och allt. -"Ont i halsen", sa Junior. Neeeej, sa hans mamma. Kände på pannan och kikade i halsen... Konstaterade skolsjuka, men Junior stod på sig... -"Oooont i halsen - skitont i halsen ju"! Spader sökte tröst i bloggen men efter 20 minuter ropade Junior att han numera var frisk!

-"Jag ljög inte förut, faktiskt, men nu har jag inte ont i halsen längre!" Bråttom, bråttom, matsäck och frukost... Spader glider på in jobbet med andan i halsen och ett leende på läpparna. Visserligen frukost på stående fot, men det blir också en äkta After Work på lilla byns hotell i eftermiddag... TGIF!!

5 kommentarer:

  1. Oh yes, oh yes! TGI!!!! Längtar intensivt efter att klockan ska bli tre så jag får gå hem!!! (Flex på fredagar)

    SvaraRadera
  2. Spader kan i vanliga fall smita litet tididgt på fredagar, inga lektioner då, men idag har jag två möten...sedan AW! Flex låter bra!!!! Trevlig helg på dig, Choklad!!

    SvaraRadera
  3. kontrar väl med att jag glider hem kvart i tre idag då..men då skippar jag iofs lunchen och äter den på centralen medan jag väntar på dotra...

    SvaraRadera
  4. Låter härligt... en sen lunch på centralen är inte fel... Ingen sovmorgon i helgen då ;-)) Ha en kanonhelg!

    SvaraRadera
  5. min dotter har blivit nog pass väluppfostrad att hon sätter sig och kollar på tv en timme innan hon väcker mig iaf, så lite sovmorgon får jag..
    Sen att det dröjer ytterligare en timme innan hon verkligen får frukost vet väl endast BRIS om :)

    SvaraRadera