onsdag 29 oktober 2008

Spader har fullt krig

Bridgeläraren skickar mail igen!

Hej!

Nu är det snart dags för den återkommande trevliga bridgehelgen (15-16 nov.) på konferensanläggningen Såstaholm, vilken ligger i norra Täby, ett stenkast från södra delen av Vallentunasjön. Såstaholm har gjort en ny- och ombyggnad i somras och har fått en ny och trivsam matsal och större barutrymmen. Riktig fint och dessutom en härlig vy över Vallentunasjön.


Under desa dagar kommer jag att hålla 4 st workshop på varierande teman. Workshoparna innebär att Ni själva först spelar given, och därefter går vi igenom given tillsammans. På detta sätt får Ni själva först försöka att lösa problemet. Denna inlärning gör att Ni blir duktigare på att lösa liknande problem som Ni senare kommer att stöta på vid bridgebordet.

Vi kommer även att ha en mindre tävling i slutet på lördagen.

Lördagen avslutas senare med en mycket god 3-rätters middag.

Jag bifogar inbjudan och program.


Spader är speciellt intresserad av den härliga vyn över Vallentunasjön!

Spader diskuterar därför en annan tävling (Uppsalas Lag-guld) på Svensk Bridges forum!

Sveinn Bjarman[2817 skrev ...]Nu har Bjerregård, Efraimsson, Axdorph och Östberg anmält sig med lagnamnet B-Laget !! Vågar några anmäla A-Laget?

Klart att vi vågar! Som tur är kommer er tävling efter Såstaholm som jag tydligen inte kan rymma ifrån. Efter alla tittar på Vallentunasjön och Workshopar som Björne har hållit ska jag säkert klara av att spela givarna endast en gång, annars får väl B-laget hjälpa mig lösa problemen i efterhand. Men nu undrar jag, för ordningens skull, står det några 3-rätters middagar på programmet även i Uppsala? Annars kan jag få svårt att lura med mig några lagkamrater... Är just inte sååå rutinerad, har jag hört!

Spader Madame

Om ni tror att Spader är sur så är det ordet inte adekvat. Nu har bridgeläraren startat krig!

6 kommentarer:

  1. Såstaholm? Det var nog där vi hade sommarfest med jobbet senast..och jag fick mitt enda utebad sommaren som var (typ 5 på morgonen) :)

    SvaraRadera
  2. Blir väl litet svårbadat i november - om jag inte åker dit och ger seminarieledaren ett litet dopp. Visst visade du bilder också -jag kanske ska sno någon och skicka??

    SvaraRadera
  3. haha, jo, det var några bilder..men mest såna på mig :)
    Svårbadat och svårbadat, jag var ju där i slutet av maj..det är inte så varmt då heller ;)

    SvaraRadera
  4. Glömde att du var en viking av stora mått! Nu är det så att Spader själv är en klassisk badkruka. Kanske kommer vattnet att vara tillräckligt varmt i Thailand i alla fall?

    SvaraRadera
  5. Fast Thailand ligger väl inte vid Såstaholm??

    SvaraRadera
  6. Alla vägar bär till Såstaholm -jordens mittpunkt liksom... Men det är klart - Thailand ligger inte i närheten av Såstaholm -det kanske är därför jag inte vill åka dit?!?

    SvaraRadera