fredag 10 oktober 2008

Spader och hoppet

I Peking finns det fortfarande en mikroskopisk chans att Landslaget tar sig vidare till slutspel. Det krävs "bara" att de här sakerna slår in: Jordskredsseger mot ledande Israel, som redan är klara och kanske vilar sitt bästa par(?) samt att såväl Kina som Indien tar ordentligt med stryk i sina matcher...

Någon sade, innan den nyss spelade matchen började som man för övrigt vann stort, att man redan kunde höra den feta damen nynna på den första versen... Det må vara hänt men än så länge får hon hänga kvar där ute i kulisserna!

11.10 ska jag se på Landslagsspelaren i aktion. Nu en powernap...

UPDATE: Ett fantastiskt vackert spel i 3NT av Landslagsspelaren... Kommentatorerna jublar! "-West is a monster". Han spelar som om han har sett alla korten. Klart han vet var korten sitter, jag skriker ju hela vägen till Kina!!!!

UPDATE II: Tyvärr är det hela över nu... Så feta damen får väl sjunga litet...


And I am telling You, I'm not going...

9 kommentarer:

  1. Du får det att låta så spännande att jag nästa (bara nästan) vill kolla själv. Fast det är ju ingen idé när man inte begriper ett jota.....:-)

    SvaraRadera
  2. Man kanske skulle bli bridgekommentator... Det var verkligen spännande, men nu är tyvärr OS över -för den här gången!

    SvaraRadera
  3. Det är aldrig försent för ett karriärbyte eller extraknäck....:-)

    SvaraRadera
  4. Karriär, extraknäck...Nu förstår jag inte??? Jag tänkte skaffa mig en karl som kan försörja oss. Låter inte det som en plan? ;-))

    SvaraRadera
  5. Säkert en jättebra plan, men det låter inte som en äkta Spader-planering. Skaffa karl: Ja. Låta sig försörjas: Nej.

    Det blir säkert bra i slutänden. Kram påre....:-)

    SvaraRadera
  6. Kommer spader till gbg i maj månne?

    SvaraRadera
  7. Cicki: Men tänk om man kunde bli försörjd och bara springa runt och shoppa... Men inte hade det varit Spader, det har du rätt i! KRAM

    Miss UD: Ja, så ser planen ut, men det är ganska långt dit... ;-))Men då vill jag verkligen passa på att dricka litet cider. KRAM!!

    SvaraRadera
  8. jag är så faschinerad av dina sportkunskaper. Jag har noll komma noll koll. Kram på dej!

    SvaraRadera
  9. Noll koll är tämligen litet koll. Nu tror ju jag att det är en fördel om man är intresserad av det man ska hålla koll på. Jag har ju för mig att intresset för sport är noll komma noll. Kanske kan det vara orsaken! KRAM på världens bästa Hilda också! Det är många i bridgesverige som blir mycket glada över att Hilda kallar just Bridge för sport!

    SvaraRadera