torsdag 30 oktober 2008

Spader och Såstaholm -kriget

Spader har på sig sin magiska mantel och sina förgörar-glasögon! (Nej, inte förförar-glasögon eller sängkammarblicken). Den stackars bridgeläraren har satt sin sista potatis...

Spader gör fler inlägg på Svensk Bridges forum!

"De av er som träffade mig i Örebro på bridgeveckan märkte väl att jag fortfarande inte röker? Faktum är att jag inte har rökt ett enda litet bloss sedan stoppet förra året.

Det finns dock en och annan som gör sitt absolut yttersta för att reta mig...

Såstaholm -Såstaholm-Såstaholm! Jag kommer inte dit oavsett hur många mail Björne behagar skicka. Ärligt talat skiter jag fullständigt i Vallentunasjön och trerätters middagar. Workshop med slambudgivning känns sådär intressant och OS i Beijing verkar väl inte vara alltför mycket att skriva hem om för just Björne. Vad jag förstår tycker han att det finns mycket för mig att lära. So be it -men jag tvivlar på att han är mannen att göra det. En smart kille hade tagit bort mig från sitt e-postregister när jag bad honom förra året!

För att travestera annonsen här intill: Mycket IQ -lite tänk!"

(Annonsen löd Mycket HQ -lite bank)

5 kommentarer:

  1. magisk matel och förgörar brillor.......huuuu jag darrar av skräck och känner mig lite skrajsen bara vid blotta tanken. Erkänner att jag inte riktigt hänger med i svängarna ang detta Såstaholm men jag skulle inte mucka med Spadre i den här utstyreseln ;-)

    SvaraRadera
  2. Om du bara har klart för dig att det inte ska muckas nu, så är allt OK! ;-)) Puckot vill lära mig allt han kan -men det är inte så mycket -Spader är FEL målgrupp!! Kram Smina!

    SvaraRadera
  3. Heja Spader, Heja Spader!!!
    Du är alldeles alldeles uuuunderbar!!!

    SvaraRadera
  4. Hilda: Vi får hoppas att inte bridgeläraren tycker likadant - nu är Spader ute efter blod! Tack goding!

    E: Nope! Skickar dig en länk!

    SvaraRadera