onsdag 26 november 2008

Äntligen onsdag!

Nu är det inte många dagar tills Mamma och Esset kommer! Vad Spader förstår ska de dricka blåbärsglögg så jag antar att inte Smina kommer hit då! -"Det var äckligt -hur kunde du lura mig så"! Nu får Spader passa på att åter meddela det faktum att hon inte dricker glöggen själv- det var till Esset och mamman som det inhandlades. Själv ska Spader bara ha "saften" som heter B-L-O-S-S-A och finns på ICA!

Idag ska Spader:
  • Fika hos Gun.
  • Ha lektioner nästan hela dagen (litet smålugna men ändå).
  • Gå på ett möte.
  • Fnittra med Loppis (om hon inte har feber fortfarande och har vett att stanna hemma).
  • Samla vuxenpoäng i form av storhandling.
  • Sätta upp resterande adventsljustakar och stjärnor i fönstren.
  • Trassla fram alla ljusslingor och "blinkande renar" inför helgen.

Det verkar väl lagom en alldeles vanlig dag när december snart är här?

5 kommentarer:

  1. Ja den där glöggen ja...hum. Hade liksom en föreställning av att blåbärsglöggen skulle smaka blåbär. Men under själva provsmakningen så kunnde inte mina smaklökar hitta ett enda blåbär. Kan vara så att jag genom ett par bloss på några Marlboro light under en tid har försatt smaklökarna i ett förvirrat tillstånd,dom inte riktigt har koll på läget. Hoppas att mamma och Esset gillar drycken och att dom kan hitta några flera blåbär än vad jag gjorde :-)

    SvaraRadera
  2. hahhah hoppla. Inte bara lökarna som är förvirrade. Meningsbyggnaden blev ju lite galen där. Men Spader rättar nog det hela med en röd bock i kanten :-)

    SvaraRadera
  3. Smina: Rödpennan är framme -NOT!!! Jag tror för övrigt att de inte tänker leta blåbär, mer kolla om det finns russin och mandel -men vad vet en liten Spader?

    SvaraRadera
  4. jag lovar att jag verkligen vill fnittra med dig... hoppas på nytt försök imorgon!

    SvaraRadera
  5. Det hoppas jag också på!! Nu ska jag ge dina elever läxförhör! Tjohooo!!!

    SvaraRadera