måndag 15 december 2008

Värsta jobbet lixom

Ibland är lärarjobbet så himla soft - men oftast inte...

Tänk dig en en drös med killar i ett litet klassrum, där alla helst av allt skulle vilja att just du var minst 100 mil bort -så du lät bli att störa dem och deras liv med ovidkommande pladder om politik och ekonomi. De ville ju helst av allt diskutera helgens, och för all del de senaste veckornas, händelser med varandra.

Vad gjorde egentligen Bjarne och Edit bakom lastbilen, drack verkligen Torsten en hel 75:a och är inte Britney Spears senaste djävligt bra? Spader är kanske mest förvånad över den sista frågan...

Men när du släpper dem 10 minuter tidigare för att du behöver vila öronen eftersom de lovar (jätte-lovar alltså) att läsa på inför provet nästa gång -vilket du inte tror ett ögonblick på - och deras leenden sträcker sig från öra till öra så tänker du att -jo, det är lärare man ska vara, alltså!

6 kommentarer:

  1. Jamen det är väl som vilken arbetsplats som helst?

    På mina jobb diskuterar vi alltid hur helgen har varit på måndagar och tisdagar, och sen på onsdagar och torsdag (och numera även fredagar) påbörjas planeringen av den kommande helgen...

    SvaraRadera
  2. Lärare är något jag aldrig skulle passa till. Det är det där med tålamodet. Så jag hyser stor beundran för denna tålmodiga grupp människor.

    SvaraRadera
  3. Tess: Jojo, men inte brukar du önskas till Sibirien -minst?!? Same, same but different!

    Cicki: Tålmodig -Spader??? OK! Min mamma sträcker på sig och tänker att hennes (försök till) uppfostran slutligen givit resultat?

    SvaraRadera
  4. Nja, inte till Sibirien kanske...

    Men det var en kollega som tänkte skicka mig till Talibanerna i Afghanistan för uppfostring. Det är väl ungefär samma sak, eller???


    ;-)

    SvaraRadera
  5. Talibaner - ungefär samma eller värre -tror jag!!! KRAM -verkar som om du är på väg till mig på söndag...våfflor tror jag?

    SvaraRadera
  6. Våfflor låter bra tycker jag.

    Men om jag kan på söndag kväll vet jag inte riktigt än, men jag tror att det går att lösa. KRAM!!!

    SvaraRadera