torsdag 15 januari 2009

Den där Junior

Grabben håller sin mamma på tå! För närvarande är det matteläxa som INTE ska göras -så är det bara... Han har haft följande invändningar:
  • Har inte tid
  • Är för hungrig
  • Är för mätt
  • Är för trött
  • Han somnade
  • Har inga pennor
  • Har inget sudd
  • Har inga kritor
  • Har ingen lust
  • Tänker inte göra

Han fick helt enkelt välja på att göra läxan och gå och lägga sig tidigt (med våra mått mätt) och lade sig, det gjorde han. I skrivande stund äter han frukost och gör läxan efter att ha blivit väckt tidigt. Inte sååå populärt!

Spader gissar att nästa gång kommer läxan att göras direkt - men vem vet...

7 kommentarer:

  1. Det där låter som en typisk 16-åring.. som går piiiip...programmet.

    SvaraRadera
  2. Tänkte att jag skulle tukta honom -innan han är 16 och går på pip-programmet! Nu är det gjort i alla fall!

    SvaraRadera
  3. På fullaste allvar har jag varit med och tipsat om att läxan görs bättre på morgonen. Det har alltså handlat om barn med ADHD som är helt slut på eftermiddagarna. Då är det bättre att kliva upp tidigt och göra läxan när man är utvilad.

    Men till den verkligheten hör ju inte Junioren. Jag blir full i skratt hur de testar och testar. Trodde han att han skulle slippa eller.....:-) Tur att Spader är en mamma som inte låter Juniorer komma undan för lätt.

    SvaraRadera
  4. Vet verkligen inte vad han trodde - mannen i mitt liv! Kanske hade han en släng av några bokstäver - mamma brukar undra om kanske det var så att Spader -möjligen?!?

    SvaraRadera
  5. Om jag ska vara ärlig brukar jag också rada upp liknande lista med bortförklaringar när jag borde göra nåt som jag absolut inte känner för just då.
    Känns som vi är i samma ålder jag och junior... ;D

    SvaraRadera
  6. Alltså -jag har alltid uppfattat dig som ung och fräsch!!

    Ja, Spader har själv aaaaaldriiiig kommit med några bortförklaringar- nej, mer som Karl-Bertil Jonsson -rakryggat yppat sanningen ;-))Håller fingrarna i kors bakom ryggen!

    SvaraRadera