tisdag 13 januari 2009

Junior fixar

När Spader kommer hem från gårdagskvällens Linedance inser hon att kvällens barnvakt är totalt bortfintad. Äldste sonen har inte en aaaning om hur påhittig den yngre förmågan kan vara ibland!

-"Nu kan jag göra läsk!" Mamman tittar litet förvirrat på Junior, aaah -Har brorsan visat dig hur man ska göra? -"Nej, jag har läst på flaskan!"

-"Du vill väl smaka på Colan?" Junior står på en stol för att ta ned ett glas åt sin mamma. Spader får helt enkelt strunta i principen att Cola dricks det bara på helgerna och fredagslunchen, när det firas!

Att SodaStreamen är hel och att det inte är läsk i hela köket beror förmodligen på att Henrik höll ett vakande öga på hela proceduren... Men visst, sonen är ju läskunnig och Colan smakade bra!

7 kommentarer:

  1. Våran läskmaskin har vi ställt högst upp i skafferiet. Helt enkelt för att undvika att ha läsk på väggarna och taket. Att maskinen varit gömd betyder att den för mig blivit glömd.

    Så nu har Spader påminnt mig så det kanske är dax att lyfta ner den då. Föresten så vet väl Spader att gossar på 7 år fixar allt;-)

    SvaraRadera
  2. Klart de fixar allt... utom slalom...

    SvaraRadera
  3. Din äldsta son är en klippa tycker jag. Thailand känns så rätt när vädret är gråare än grått.

    SvaraRadera
  4. De överraskar verkligen ibland....:-)

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha Han är ju helt underbar. Jo jo dom kan när dom vill de små liven. Sedan står dom helt handfallna när det kommer till helt vanliga, men tråkiga saker. Då kaaaaan dom plötsligt inte.

    SvaraRadera
  6. Loppanlej: Utom sånt jag ber om!
    Miss UD: Visst är äldste sonen totally fabulous! Men nu var han inte alls med på banan -satt väl och trummade eller nåt!
    Cicki: Ibland blir man rädd!
    FRu Choklad: För det mesta kaaan inte Junior -det verkar bo en liten latmask i honom, så mycket lillebror!

    SvaraRadera