fredag 23 januari 2009

Spa som i Spader

Spa -I like it. När man ska skriva om det som händer finns det väl inte så mycket att orda om. Fixade naglarna i går och var med mamma på thaimassage, body-scrub och ansiktsbehandling idag.

Vi körde ett pass vattengympa innan och snart ska vi ha mammas födelsedagsmiddag på hotellets “fina” restaurang. Har skickat äldste sonen för att fixa latte- har själv tappat litet tempo…

När jag var på fest häromveckan fick jag lära mig litet nya ord. Det var i ett synnerligen roligt tal som födelsedagsbarnets yngre, före detta studiekamrater höll till festens medelpunkts ära.

Enligt studiekompisarna hade herrn i fråga en förmåga att försätta dem i så kallad “slavemode”. -” Min syrra ska flytta i morgon, ni måste komma och bära kartonger. Min farbror ska ha födelsedagskalas - ni måste servera och hjälpa till att laga mat och handla!”

Spader inser strax att även hon har denna förmåga. Till dem som till husbehov ställs in på denna mode hör Brasse, Kenneth och några fler, vanligen av manligt kön. Nu funderar Spader över om det är så att hon har någon defekt, eller om det kan vara så, -vilket hon naturligtvis hoppas - att grabbarna känner att de på något sätt är del av en Win-Win-situation.

Over and out - mer daquiry åt folket, jag menar åt Spader!

2 kommentarer:

  1. Med eller utan defekter så verkar Spader ha det helt underbart. Så underbart. Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till mamma, hoppas att ni får/har haft en riktigt bra middag till hennes ära.

    Kram/Esset

    SvaraRadera