tisdag 17 februari 2009

Hur man blir sedd...

Så olika människor uppfattar en...
-"Har du verkligen varit i Thailand - du är ju inte brun alls!"
-"Åhhh, vad du är bruuun Spader!"

Nu tycker ju jag personligen att om man nu tycker att inte Spader är tillräckligt brun så är det långt i från ett obligatorium att uttrycka sin åsikt i frågan. Man kan ju undra över vad som tänks innan just det sägs...

Nu är det faktiskt så att Spader är ovanligt brun för att vara hon - kanske en topp två notering på brunskalan ever. Vilken tur då att självförtroendet ändå är på topp -annars kunde man ha blivit sårad. Living in the dark ages?

Hur är det med vikten då? Spader is looking good. Bara 2,5 kilo kvar nu!

8 kommentarer:

  1. Tusen tack för den goda pajen och mycket trevligt sällskap :-)

    SvaraRadera
  2. Alltid lika trevligt när du kommer! Bridge på väg...

    SvaraRadera
  3. Men Gud så duktig med vikten då! Grattis!
    Själv gick jag upp mina nergångna kilon över jul....alldeles för kär i mat...men jag biter ihop och kommer igen. Vet bara att ett bra sätt att gå ner i vikt är att bli kär - kan det vara det receptet du fått kanske...?

    SvaraRadera
  4. Kääär? Inte tror väl Henrietta på det?;-)) Joo, säkert är det så, men det torde ju sitta ihop med att äta mindre och jag tror faktiskt att det som har funkat är all motion... Vet ju att du är skitduktig på just det, hoppas bara att det nya receptet att tänka mer på sig själv ska fungera för dig!! KRAM!! Måste förresten få kolla in ditt löparband någon gång!! Målet är tjemilen- eller hur?

    SvaraRadera
  5. Måste få gratulera till viktnedgången. Du är duktig, du. Bästa träningsmadamen.

    SvaraRadera
  6. Tack Cicki! Känner mig duktig - men skulle gärna bli klar snart! Nu ska jag ju ta det lugnt med träningen några veckor så det stör litet grand -men det är klart, man vet ju att det funkar nu!

    SvaraRadera
  7. - Blev du sur "blekfisen"?
    Du som är så frispråkig själv och låter gärna en och annan liten sarkasm hoppa ur truten...

    Du var visst brun och smal och snygg och strålade i full prakt.

    Jag var bara lite avundsjuk.

    SvaraRadera
  8. Anonym: Kanske inte sååå brun, men smal och snygg;-))

    Du är förlåten, för länge sedan!

    SvaraRadera