lördag 7 mars 2009

Junior och dansbandssvängen

Larz Kristerz tittade in till Juniors klass några timmar under fredagen. Klassens stora idoler var på väg till en spelning i Åmål och ville snacka med klassen en stund. Den stora turnebussen rullade tungt in på Lillmons skola och ett jubel utan like utbröt!

















Själv blir Spader aningens orolig för den yngste sonens musikaliska danande men tänker/hoppas att det är en fas han går igenom... För den delen har ju Ola Salo också platåskor!

Esset hotar med att Junior ska bli sångare i något dansband. Ännu en anledning att snarast lämna lilla byn -undrar hur Esset tänkte... Inte är han väl så beräknande?

I Huset vid Älven sjunger Junior -"Jag måste ringa Carina, får inte glömma det, ge mig ett par minuter, sen så får vi se!"


15 kommentarer:

  1. The juniors spelar i kväll
    sina allra största hits.

    Kärlek i köket
    Dra en vals,Helga.
    Sitt i mitt knä,Hulda.
    En hela ren kärlek.
    etc etc.
    hehe
    Karriären utstakad.
    rattsman

    SvaraRadera
  2. "En hela ren kärlek" - Jag skrattar på mig!

    SvaraRadera
  3. Även om jag inte är någon fan av Larz Kristerz (varför måste man stava allt med Z, löjligt) så får man väl ändå ge dem cred för att de ställer upp för sina fan. Kul grej, alltså. Ungarna måste ha älskat det.

    SvaraRadera
  4. Visst är det löjligt -litet Zorro över alla dezza Z, men vänta nu -ztavar inte Zpader sitt efternamn med Z? Ändrar mig -Z är läckert!

    Generöst av bandet -men också genialiskt -Lilla byn är en dansbandsmetropol!!! Ja, Spader gillar män som kan sin PR!

    KRAM goding!

    SvaraRadera
  5. Herre guuudd jag måste genast se till så att Sabbaton eller Astral Doors åker till grabbens klass för ett besök, detta går ju bara inte ! Fördärva en hel generation ungar med dansband när det finns kanon bra hårdrocksband i Dalarna. Sabbaton fick ju Faluns kultur pris så det så :-)

    Skämt å sido musik e bra oavsett. Men Spader måste lova att vidhålla någon hårdrocks låt i juniors minne iaf.

    Kan berätta historien om alla dessa Z an inom dansbands musiken. Det kända bandet Lasse Stefanz gjorde en gång i tiden en folkkparks turen. Denna dansbands grupp är ju ganska så gammal.För ivärlden så häktade man upp bokstäverna för kvällens underhållning på en skylt. lasse Stefans inehåller många s så dom tog slut så man fick lov att lösa det hela med ett Z. det var i det ögobblicket dessa Z an kom in i dansbandens värld :-)

    SvaraRadera
  6. YUP-skicka dit Sabaton snarast! OK, Lasse Stefanz - visst är det deras sångare som har cowboy-mössa, men inget hår?

    SvaraRadera
  7. Spader jag har aldrig kikat så noga under den cowboy-mössan. Tycker att det är en snygg cowboy-mössa men inget i den så troligen saknas hår :-) Men jag kan ju ta en extra kik under v 29 för att kontrollera en extra gång ;-)

    SvaraRadera
  8. Vecka 29 -näääääeeee ska vi på dans då? Tältet väl?

    SvaraRadera
  9. Hatt,det kallas hatt.
    för bövelen.

    cowboymössa pfft
    rattsman

    SvaraRadera
  10. Argh
    Det är ju ingen mössa.
    Kallas Stetson eller hatt
    ibland Stetsonhatt
    inte mössa.

    rattsman

    SvaraRadera
  11. vad sägs om cowboy-luva ;-)

    SvaraRadera
  12. Ja näää ingen dans för Smina unde
    V29. Har således aldrig heller varit och kommer nog aldrig att bli. Men jag är ju inte sämre än att jag kan dra i mig några pavor vin och förgylla stämmningen i tältet. Som känt är så lider jag ju av vin.defekten eller var det vin-affekten? :-) Klart vi ska in i tältet Spader :-)

    SvaraRadera
  13. Tältet it is och Esset ska jobba -vi kan köra hårt hela veckan -någon kväll kan jag säkert ta fler än två cider, eller så! Kanske tar jag på mig min cowboy-luva!

    SvaraRadera