måndag 30 mars 2009

Spader och lägenheten

I huvudstaden finns det massor av lägenheter till salu. De har fördelar och nackdelar, är stora eller små, nya eller gamla, renoverade eller orenoverade. Stockholm är som en två-kilos smågodispåse från karamellkungen, det finns alla sorter. Det de nu ändå har gemensamt är att de kostar så himla mycket pengar att man blir alldeles knäsvag.

Nu fanns det en som hade många rätt i den något luddiga kravspecen som Spader och Esset var överens om. Spader har nu lyckats chocka Esset genom att tycka att den är för fin. Den känns kall helt enkelt... Spader vill ha ljus och värme och tycker att den där känslan är viktig. Kan verkligen en lägenhet vara för snygg?

7 kommentarer:

  1. Gissar jag rätt att det diskuteras sambo-boende? Ska Spader bli stockholmska? Härligt. Vad säger sönerna? Många frågor blev det. Jag är så glad över Spaders nya liv och kärlek.

    SvaraRadera
  2. Samboskap är på tapeten ja! Men ännu flyttar inte Spader på sig - äldste sonen går fortfarande på gymnasiet- ett år kvar. Men det kan vara bra om Esset bor i en ändamålsenlig bostad då- när det är dags! Och du Cicki, Spader är himlastormande glad över kärleken och det nya livet! Härligt att du också är det!

    SvaraRadera
  3. Så klart att en lägenhet kan vara för fin! Den kan vara så fin att man inte törs röra sig där inne, och hur roligt är det då att bo där?

    Ett hem ska vara personligt, visa vilka man är som bor där tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Jag tror att en lägenhet kan vara för snygg för vissa beroende på vilken personlighet och snurr på det övriga livet man har. Just nu skulle jag aldrig hitta en för snygg lägenhet utan bara en för djävligt ful överstylad lägenhet. Du vet det där med att vissa har glaset halvfullt, andra har det halvtomt :-)

    Och visst är det så att bostaden är och ska vara personlig. Kanske kan en tapet med spelkort vara något för sällskapet :-)

    SvaraRadera
  5. Tess: Spader bodde i alla fall inte där, men hon kan ha överdrivit... Lägenheten är i alla fall "off the market" redan!
    Smina: Spelkortstapeter är betällda! Jag ska berätta för Esset om hur djävligt fula överstylade lägenheter är!!
    ;-))

    SvaraRadera
  6. Apppsolut. En lägenhet kan vara för fin. När allt stämmer, när allt är perfekt anpassat kan det bli för kliniskt, tycker jag. Fast det går väl att få ordning på det också. När du sätter din härliga karaktär på den, menar jag.

    SvaraRadera
  7. Okej Speja, det behövs att någon mer håller på mig! Esset tycker allt att jag är litet knasig och har begärt in expert-hjälp! Panelen består av brudarna på hans jobb, men ännu är inte Spadern helt bortdömd! ;-))

    SvaraRadera