torsdag 5 mars 2009

Spaders pappas dag

Idag skulle han ha fyllt år och jag hade planer på att fortsätta raljera med Telias 69:- "Till vänner", tills jag kom på att det var 69 år han skulle ha blivit. Skratten fastnar i halsen i bland, trots att det verkligen är så att Spader kan skoja med det mesta i sitt liv.

Det går inte att fira födelsedagar när inte personerna i fråga lever längre -det blir bara vemod kvar.

Min pappa var en lurig, busig man med ett så skönt språk, massor av finurliga ord sammanblandade med den slang som fanns på byggena under 60 och 70-talet. Han var varm mot andra människor och oerhört generös och hjälpsam. Klart att vi saknar dig Pappa!

2 kommentarer:

  1. Åh. 69 är inte så många år.
    Blir imponerad av hur du skriver dina inlägg om dina saknade... Saknad och sorg, men ändå inte sorgesamt. Ingen bra förklaring, men du är ju intelligent så jag tror du fattar hur jag menar.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag fattar hur du menar... KRAM till dig också!

    SvaraRadera