torsdag 23 april 2009

God morgon världen!

Strålande väder - Spader tänker sig ett träningspass utomhus till kvällen. De ömma benen fick vila i går eftersom Esset lurade Spader att träna bridge på nätet i stället. Sicken otur!

När Spader kröp ner brevid Junior i går kväll märkte hon att han luktade himla gott där han låg och snusade i sin mammas säng... Ett tuggummi modell större lyckades man lirka ur munnen på honom! Ännu en katastrof avvärjd. Själv har Spader som barn lyckats vakna med tuggummi i håret som varit tvunget att klippas ur, eftersom det inte var möjligt att stoppa barnet i frysen några timmar.

By the way har Spader och Esset bestämt sig för en lägenhet som de ska köpa i Järvastaden -Sundbyberg. Banken säger OK och lägenheten är reserverad hos mäklaren... Nu gäller det bara att hålla händerna från stekpannan!

17 kommentarer:

  1. jag får då lov att grattulera. Både till att Spader lyckas lirka ur tuggumi ur munnen på sovande barn samt till den fina lägenheten med balkongen på rätta stället ;-)

    SvaraRadera
  2. Hurra vad jag ska bo bra på milen!! ;D

    SvaraRadera
  3. Smina: Tack raring... du kommer väl och hälsar på och kör litet kultur?
    Loppis: Vi ska ha det toppen!!!

    SvaraRadera
  4. Gratulerar till det kommande lägenhetsköpet.

    SvaraRadera
  5. Sumpan? Ja, det är åtminstone 100ggr bättre än Solna :)

    SvaraRadera
  6. Skulle ju mycket väl ha kunnat tänka mig bajenland - men för Junior ligger detta klart mycket bättre till... Men Esset har påpekat att det kan vara vanskligt att låta honom vara ute i sin Lilla by-fotbollsdress på vår nya ort!

    SvaraRadera
  7. Här händer det grejer, må jag säga! Kul med lägenheten och skönt att du slapp lägga grabben i frysen och att han slapp sätta tuggummit i halsen. Måste ju anses som en bra dag.

    SvaraRadera
  8. Ropa inte hej för tidigt nu, säljaren av lägenheten som lovade ringa i dag på förmiddagen har ännu inte, kl 16.05, hört av sig. Han kanske bara har en ovanligt lång förmiddag!?
    /Esset

    SvaraRadera
  9. Speja: En av mina bättre dagar definitivt!
    Esset: Nu hör jag dej väääldigt dåligt, måste vara på väg in i en tunn...

    SvaraRadera
  10. Ligger klart bättre till än Bajenland 8-I (hur fan gör man en stirrande smiley egentligen?) nu förstår jag ingenting? Om du frågar ett barn (till exempel min dotter) så är jag övertygad om att hon kommer säga att man inte kan bo bättre än i Bajenland..

    SvaraRadera
  11. Jamen det var som jag trodde. Säljarens förmiddag sträcker sig betydligt längre än min. Strax före 18.00 ringde han och kontrakt skall gås igenom på måndag:-)
    /Esset

    SvaraRadera
  12. Jerk: Dotra har förmodligen helt rätt!!
    Esset: Då är det på måndag som det ska firas väl, eller hur?

    SvaraRadera
  13. Tack världens bästa Tess! Nu får du passa på att boka in en spakväll här i Huset vid Älven under det kommande året!!! Slänger in litet vin/cider i erbjudandet också - här serveras ej våfflor allena!!! KRAM!

    SvaraRadera
  14. Stort grattis till nytt boende! En flaska skumpa är definitivt på sin plats på måndag för dig och ditt Ess! :)

    (Jag har också fått klippa av håret. Jag gjorde jättefina halsband av tuggummina som träddes över huvudet lite si och så.)

    SvaraRadera
  15. Tack Vindvirvel, skumpa får det bli när Esset dyker upp hos Spader till Valborg!! Tuggummi och hår är ingen super-kombo!

    SvaraRadera