onsdag 1 april 2009

Junior och oturen

Äldste sonen var fumlig vid gårdagskvällens middag. Det var på köksbordet, för övrigt samma köksbord som Spader sprang in i, som sonen i fråga spillde mjölk, varpå den ömma modern förklarade att det var mänskligt att vara klantig och den utspillda mjölken inget att gråta över.

-"Jag var också klantig i går", säger Junior. Vi undrar hur klantig han var då.
-"Jag tappade ut hela kulpåsen på skolbussen..." Då blev väl busschauffören arg?
-"Han blev varken arg eller glad!"

Bra jobbat av busschauffören tycker jag!

4 kommentarer:

  1. vad chafören tänkte vet ingen...hahhah....vet ju bara vad jag hade tänkt om jag hade kört bussen. Hade sänt med en slant för nyinköp av spelkulor och tyckt synd om den lilla grabben....

    SvaraRadera
  2. Busschaufförerna här i lilla byn, måste var utrustade med tålamod modell större, eftersom han tydligen har väntat medan Junior har plockat upp kulorna. Alla ska ju ha bälte, you know!

    SvaraRadera
  3. du Spader det är nästan så att det måste bli en blänkare om detta i det lokala bladet. Du busschafför med en ängelstålamod ...;-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det är otroligt vilket "gott humör" han måste ha!

    SvaraRadera