måndag 20 april 2009

Spader- fortfarande en nyckelperson

När Spader skulle punktmarkera Esset i veckan som gick, fasiken vad jobbigt det är att punktmarkera förresten, inte konstigt att Spader är trött, hade det varit bra om nycklarna till lägenheten i Sumpan hade följt med från Spaders nyckelskåp i Huset vid Älven. Det gjorde de inte.

Spader fick då vackert låna ett extra set - dock utan överlåsnyckel -kanske är Spader fortfarande inte helt betrodd? En morgon lyckades då Esset, som är mer van vid att låsa än Spader, assimilerad storstadsbo som han är, ändå låsa överlåset -med Spader på insidan. Då är man verkligen rädd om grejerna...

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha .....Ja det bästa man har ställer man på bord....eller förlåt...LÅSER IN...

    Kram på dej goaste!!

    SvaraRadera
  2. Hej raraste Hilda! Visst - någon frågade efter min burka idag...

    SvaraRadera
  3. hahhah Burka...jo man tackar ja. Om det är en burka Esset vill ha dig i så tror jag att denna bloggen ägs av en person som inte jag känner. Den Spader jag känner är en mycket stark person med en vass tunga och ett skarpt vässat sinne. Ingen person som skulle ta på sig en burka för allt smör i småland......men det e klart kärleken kan förblinda så vad vet jag??

    Blir jobbigt med burka under vecka 29. ;-)

    SvaraRadera
  4. Näe, under vecka 29 ska Spader ha på sig cowboymössan! Hurtis och Loppis hade annars snygga hattar (a la burka) för något år sedan när de var och hälsade på en bitjusare...

    SvaraRadera