torsdag 9 april 2009

Spader och Finlands Nationaldag

Min pappa skrattar över rubriken, det gick inte en endaste Skärtorsdag, jag lovar, utan att han kommenterade detta. Han lade på sin finska accent a la Markoolio och sa -"Det var så vackert, knivarna gnistrade i månskenet..." Klart att vi andra var tvungna att skratta, trots att vi hade hört den ett antal gånger redan.

Tänker jobba en massa (kanske springer jag mest omkring och suckar)-alla har nämligen full dag i dag. Ungarna kommer med bussen till Lilla jobb-byn sent i eftermiddag och så susar vi mot Mamma och Esset. Det ska spelas kort på hemmaklubben i morgon -Esset ska få släpa runt en motvillig Spader, men man vet ju hur det brukar bli. Sätter man sig vid de gröna borden så vill man göra sitt absolut bästa!

Kidsen på jobbet ska göra prov i samhällsekonomi i dag, annars är det väl mest samhällsekonomin som sätter Spader på prov. Talar om för kollegorna att KRIS, det får de ha för sig själva, Spader tänker ha högkonjunktur. Det är så läckert när en farbrorkollega då förklarar för Spader att hon inte kan bestämma det själv... Det fattar väl alla att hon visst kan!

6 kommentarer:

  1. Way to go, girl! Jag tror också att folket (vi) måste ta tillbaka rätten till vilken konjunktur vi ska ha!

    Vem är den där "Marknaden" egentligen???


    ;-)

    SvaraRadera
  2. Tess: Esset har klart för sig, Spader har väl vilken konjunktur hon vill...
    Loppanlej: Farbröder är numera födda tidigare än 1956 och av manligt kön!

    SvaraRadera
  3. Ha det nu så skönt i Fjollträsk och Amsterdam och allt vad nu Spader skulle hinna med.

    Glad Påsk, hälsar Tant Cicki född före 1956....;-)

    SvaraRadera
  4. Tant Cicki: Tack raring! Hoppas att du får det toppen också!

    SvaraRadera
  5. ´jag känner en farbror född -01 och han bor hemma hos mig....;-)

    SvaraRadera