tisdag 21 april 2009

Spader och lottvinsten

I livets lotteri kan vad som helst hända, massor av saker kan man inte påverka alls utan bara förhålla sig till. Fler saker än man tror ibland kan nog påverkas - det tror i alla fall Spader, även kallad envis som synden.

Hur det förhåller sig med elevernas lotteri till förmån för studentbalen låter Spader vara osagt, men på något sätt lyckades Spaders lott utfalla med med den högsta vinsten, Spader som redan dragit Esset i kortleken! Vad vinsten var? Jooo, en kolbulle-panna att användas över öppen eld i spenaten -ytterst användbar på min ära!

9 kommentarer:

  1. Jag skrattar så alla magarna hoppar. Det var den mest passande vinst som Spader kunde vinna. Nu finns det ingen återvändo. Ut i naturen med dig och baka kolbullar till Esset och sönerna....:-)))

    SvaraRadera
  2. hahhahah.....grattis til din vinst :-) Har du kolbulle recept eller vill du ha det? Föresten Esset kan säkert fixa det.

    SvaraRadera
  3. Cicki: Visst verkar det litet lurt? Jaja, kolbullar är ju jättegott i alla fall!

    Smina: Tack, det är ett recept med i vinsten -vilken tur va?

    SvaraRadera
  4. OK, det är inte ofta jag säger så h´är, men jag är tacksam att inte jag vann.

    Tack för skrattet, precis vad jag behövde. GOAGOA DU.... Lycka till med vinsten ;))

    SvaraRadera
  5. Men Hilda...Om du kommer och hälsar på i Huset vid Älven så ska jag bjuda dig på litet, det kan det vara värt!!!

    SvaraRadera
  6. helt rätt vinst till helt rätt person. Kan hälsa övriga damer här ovan att det var helt obeskrivligt att få ta del av spaders min då hon förärades denna prima vinst! ;D

    SvaraRadera
  7. Ja tack Spader :)

    Loppis: Kan tänka mig det :)

    SvaraRadera
  8. Detta föremål bör genast byta namn
    till ess-tuktare.

    Risken för olydnad har minskat
    dramatiskt.

    Är esset informerad om vilket vapen
    hushållet numera förfogar över?

    rattsman

    SvaraRadera
  9. Loppanlej: Asch då, jag som trodde jag höll masken!
    Hilda: Jag kan bjuda in den tokiga Loppan också!
    Rattsman: Äldste sonen undrade hur pannan skar i luften... -"Kan den döda?" Vi får väl se hur Esset sköter sig!

    SvaraRadera