tisdag 5 maj 2009

Esset sjunger för Spader...

Klart att Spader och Esset har en alldeles egen sång. Några tårar på Spaders kind i helgen och Esset sjunger "Ljus och värme"...



När mörkret nu har sjunkit ned går jag stilla genom rummet, och många känslor drar i mig.Vad ska framtiden ge?
För det arvet du ska bära kan bli tungt att ta med sig. Kommer frågor? Kommer klander? Kommer misstanke om svek?
Solen som gick ner i kväll, den ska skina för dig, kära, och fågelns frihet ska nog visa väg och det ska bli mycket ljus och mycket värme. Tro och hopp det får du med dig. Många tårar, tunga stunder är jag rädd för att det blir.

När solen jagar natten bort så kryper du intill mig. Jag gömmer alla tunga tankar som var där igår.
I liv och skratt du frågar mej om regnet och om solen, och svaren som jag ger dig hade inte jag igår.
Solen som gick ner i kväll, den ska skina för dig, kära,och fågelns frihet ska nog visa väg och det ska bli mycket ljus och mycket värme. Tro och hopp det får du med dig.Många tårar, tunga stunder är jag rädd för att det blir.

Åge Aleksandersen/Benny Borg

2 kommentarer: