tisdag 26 maj 2009

Spader -en tjej som klär på sig själv?

I går skulle det vara klänning på. När det ska fjäskas för Esset är det nämligen jeans som gäller. Spader krånglade fram och drog på sig sin somriga grå- som satt som en hösäck och hade en fläck fram.

Fortfarande vid gott mod bestämde sig Spader för Pokergirl. Pokergirl själv hade tydligen bestämt sig för att vara kvarglömd på något hotellrum eller på något annat spännande ställe. I min garderob (läs mina garderober) fanns den inte.

Spader suckade och drog på sig något annat som också var snyggt. Har redan insett att de kläder som finns i garderoberna, som fortfarande passar, räcker till att ha uppdelade på två ställen. Ellos, Lindex och Wardrobe får vackert vänta... Men det är klart, det kanske, kanske finns något litet som Spader verkligen behöver i San Remo?

När L, Spaders granne, kom in på kaffe igår, skulle den nya lägenhetens planlösning inspekteras. Spader blev alldeles iskall när hon insåg att det faktiskt inte finns plats för Essets kläder. Var ska han egentligen ha dem?

5 kommentarer:

  1. Han kan väl ha sina kläder i en byrålåda på balkongen kanske???

    Eller har ni inget förrådsutrymme på vinden eller i källaren eller nåt?

    Annars finns det såna där bra lådor med hjul som man kan ha under sängen har jag sett...


    ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tror att IKEA har lösningen :-)
    Det värsta är ju att Esset redan nu kan göra anspråk på de garderober som finns. Du kommer ju liksom inte dit med allt fören om ett tag. Då vill jag föreslå att spader tar en gul lapp och skriver PAXAD och fäster på det garderober du ska ha. Efter det sänder du ut Esset till Kungenskurva och säger att han tar hjälp av en konsult som kan tipsa om de bästa garderober för honom.....eller om det nu blir förvaringslådor vad vet jag ;-)

    SvaraRadera
  3. Tess: Balkongen/erna är nog den absolut bästa lösningen -vi har ju två!
    Smina: Esset tror tydligen också att paxad-lappar ska funka! Men ni vet väl att Spader har honom lindad runt fingret?!?

    SvaraRadera
  4. Han kan väl ha sina på sig ;-)

    SvaraRadera
  5. Bridget: Nu klär han också oftast på sig själv, men jag gillar honom allra bäst när han är utan... Så han kan inte behöva så många ombyten...

    SvaraRadera