tisdag 12 maj 2009

Spader får telefonsamtal

Det syns på displayen att det är från Juniors skola/fritids och Spader blir alltid orolig, även om det är mindre pulsökning numera, man börjar bli rutinerad och luttrad helt enkelt.

-"Mamma, det gör ont här utanpå benet, det liksom pulsar....så jag undrar om du inte kan komma och hämta mig litet tidigt idag kanske?"

Spader ber att få prata med fröken som har diagnosen "mammasjuka" klar.

Eftersom Spader har personalmöte till klockan 17 är lösningen av storebror-sort. Äldste sonen hämtar Junior direkt efter skolan.

Kanske ska vi satsa på en paj och litet mys i kväll? I morgon springer Spader Tjejrus!

4 kommentarer:

  1. Till och med min trettioåriga dotter drabbas av mamma-sjuka då och då. Det finns bara ett bot mot det. Mamma-kramar och mamma-mys.

    SvaraRadera
  2. Mamma-kramar och mamma-mys it is!

    SvaraRadera
  3. Även jag drabbas av mammasjuka nu som då...

    SvaraRadera
  4. Ja, förstår om det är ett mammasjukläge nu. Skvallra inte för min Mamma -men jag får det fortfarande också!

    SvaraRadera