onsdag 27 maj 2009

Spader -mitt i stormen

Ute har det blåst upp till värsta höststormen fast det borde vara ljuva vårvindar -och det är så som Spader nästan vill beskriva sitt liv.

Likt en tornado som bara ökar farten suger det nya livet tag i Spader och allt/alla som är i närheten. När Esset är nära befinner vi oss mitt i stormens öga där det är helt lugnt och stilla och allt bara snurrar runtomkring, men mellan varven gör sig osäkerheten och all rädsla påmind och det är verkligen inte varje dag det dyker upp fakturor på 3 miljoner. Spader virrar till allt och kan inte tänka -glömmer möten och räkningar, men visst kommer allt att bli bra?

Eller förlåt, jag menar så klart fantastiskt -den bästa sommaren ever -eller förlåt igen, jag menar naturligtvis det bästa livet tillsammans ever...



Jag har aldrig slutat tro
att efter varje natt väntar gryningen
fast jag inte kan förstå
så finns det tid för skratt
när jag börjar om igen
Känner doften från en stilla ocean
plötsligt står jag i en levande orkan

Jag är fångad av en stormvind
fast för dig
ingenting kan hindra mig
när det blåser i mitt hjärta
Fångad av en stormvind
natt och dag
här finns bara du och jag
och det ljus som himlen lämnat kvar

Det är dags att ge sig av
de stunder som har flytt kommer aldrig mer
reser ut på öppet hav
ja allting blir så nytt i den framtid som du ger
Utan saknad lämnar jag min trygga hamn
fri men ändå bunden till en öppen famn

Vi går tillsammans
förenade av kärlekens band
Min längtan vaknar
när du ler och räcker mig din hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar