måndag 11 maj 2009

Spader på fotbollsträning

Junior kan inte bärga sig. Esset ska följa med och kolla på hans träning. Han är så stolt och glad över att han finns!

Spader kan inte bärga sig. Esset ska följa med och kolla på Juniors träning. Hon är så stolt och glad över att han finns!

På träningen står en hel hög med föräldrar och Spader känner sig uttittad. Generad över alla blickarna skyndar hon sig genom massan. Esset är mer rutinerad och undrar roat vad Spader egentligen hade väntat sig.

Junior ser Esset och ropar så att alla ska höra -"Hej Pappa!" Spader håller Esset hårt i handen och det mesta känns helt underbart!

12 kommentarer:

  1. Vilken gó känsla det måste ha varit! Härligt att läsa om:)

    SvaraRadera
  2. Hjärtat svämmar över liksom...

    SvaraRadera
  3. Enligt Nationalencyklopedin så betyeder detta trygghet, lugn, glädje,värme ja alla fina saker man kan tänka sig. Det betyder också att Esset har jobbat bra som förtjänar att tituleras på det viset :-)
    Jag glädjs åt eran lycka och glöm nu inte den lilla klausulen :-)

    SvaraRadera
  4. Klausulen finns intakt!!! KRAM!!

    SvaraRadera
  5. Du har haft en sån där helg man kan bli avundsjuk på. Fast inte avundsjuk på nåt negativt sätt såklart!

    Utan mer att det är skönt att läsa att det faktiskt finns såna helger, och att det är värt att kämpa för det...

    All lycka till Spader!!!

    SvaraRadera
  6. Tess vännen! Förstår precis hur du menar och ja, de här helgerna är värda att kämpa för. Livet är helt klart värt att leva!

    SvaraRadera
  7. Jag har funderat över hur Junioren accepterat Esset eftersom han gråtit och längtat så mycket efter Henrik. Jag har glömt att fråga Spader tidigare. Nu behöver jag inte fråga längre. Det måste vara underbart att få uppleva Juniorens glädje över sin nya fadersgestalt. Hoppas Esset blev lika glad. Själv blir jag alldeles varm inombords och lite fuktig i ögonvrån....:-)

    SvaraRadera
  8. Jag tror att Esset tycker att det känns skönt -inte alltid så lätt att komma in i en så tight familj som vår. Nu har ju Esset funnits i våra liv redan innan "Harrisburg" hände oss (osannolikt och så) vilket säkert underlättade... Jag blev också alldeles varm. Jag är oftast väldig varm när Esset är i närheten...

    SvaraRadera
  9. Här kom en Älskad Sambo in i bilden och ja, känner igen mig. Uttittad har man blivit vid sidan av fotbollsplan och handbollsplan. Mysigt att läsa om er härliga helg. Det värmer!

    SvaraRadera
  10. Visst är det lätt att känna sig litet uttittad i vissa sammanhang... men jag trodde väl att alla hade kollat färdigt. Ack vad man bedrog sig! Roligt att du gillar att vara här och läsa! KRAM!

    SvaraRadera
  11. Men Spader trodde du verkligen att ALLA hade kollat färdigt? Nu är det väl kanske så att det är olika målgrupper som går på AW och andra på fotbollsträning. Oavsett så har ni iaf bjussat på en extra tittning för fotbollsfolket. Jag hör riktigt och hur det ringer i mina öron " Ja men höckin e hä da pöjtzin at? Döm säg att an kom i fro byn, men an da ha då int i schött jer förut"......så sa dom nog ;-)

    SvaraRadera
  12. Smina: Så sa dom säkert...Esset tyckte också att jag var naiv... it´s my middle name

    SvaraRadera