onsdag 13 maj 2009

Spader -sjukt nöjd!

Men visst slog Spader tiden så det bara brakade...

Hon klarade också alla sina tidigare uppsatta mål gällande dagens begivenhet, eftersom hon sprang hela vägen, fem (5) kilometer, och klarade tiden 33 minuter och 45 sekunder! YUP!!

Nu har Spader kommit hem till Huset vid Älven och är inte bara sjukt nöjd, som i rubriken, utan också sjukt trött och tänker därför både dricka en hett efterlängtad kopp kaffe och bada bubbelbad...

Andra sorters belöningar, till exempel pussar, hade också varit trevliga men får anstå tills nästa onsdag då Spader träffar sitt Ess igen.

Note to self... Det är viktigt att träna, inför lopp, på saker som kan hända. Eftersom sportdryck gör sig bäst i munnen (magen) och man ser så dåligt när det hamnar i ögonen kommer Esset få langa dricka i träningssyfte under sommaren. Nästa mål är ju att springa Tjejmilen...

15 kommentarer:

  1. Ansluter mig till en jättevåg:-) Du är så duktig spader.
    /Esset

    SvaraRadera
  2. Cicki: Känner den rulla över mig! Härligt!
    Esset: Ja, får väl nöja mig med en vågad våg...så länge. Pussar sedan?

    SvaraRadera
  3. Härligt! Bra jobbat! En gång löpare - alltid löpare.

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till en toppenprestation från din PT(:D)!

    SvaraRadera
  5. Henrietta: Vi får väl se- Tjejmilen nästa? Kram!
    Hurtis: Du är världens absolut bästa PT! Vi måste prata om nästa mål!! KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Åh, vad roligt. Det var otroligt bra gjort! Heja, heja dig. Måste hänga på lite, känner jag, börjar sacka efter när jag leker datten med mina killar.

    SvaraRadera
  7. Tack raraste Speja! Jag ångrar inte mitt nya träningsliv en sekund!

    SvaraRadera
  8. Bra jobbat!
    Om Hurtis har behov av PT-assistans när Spader är på vift i storstan, så vet jag en som kan ta hand om det. Vi ska få ner henne under timmen på milen. En namne :)

    SvaraRadera
  9. Namnen aka Bridget: Absolut ett erbjudande som Spader kan tänkas nappa på... Nu tycker Spader kanske fortfarande att en timme på milen är litet hårt!

    70 minuter verkade som ett mer lämpligt mål -men vi får väl se hur träning fortlöper under sommaren... Har San Remo något lopp?

    SvaraRadera
  10. Det ska vara litet hårt!

    I San Remo kan vi ju värma upp med en shoppingrunda eller två...

    SvaraRadera
  11. Jaaa, det där med shopping måste vi också återkomma till - 95 kvadrat är litet, litet, närmare pyttelitet...

    SvaraRadera
  12. Perfekt, när ni har shoppat färdigt kan ni hämta mig på uteserveringen:-)

    /Esset

    SvaraRadera
  13. Trodde att i min enfald att du skulle lira kort med Moroten... Om inte får du langa dricka har jag sagt!

    SvaraRadera
  14. Hurtis får nog se till att punktmarkera Spader då hon inte ens packat ned varken springskor eller gummisnoddar till San Remo. Hur ska det då gå i Stockholm hela sommaren? Där kanske dock PT-vikarien kan få lite pli på saker och ting. Ska nog tipsa honom om att det krävs hårda nypor med madamen!

    SvaraRadera